والدین برای اوقات فراغت فرزندانشان برنامه ریزی کنند

رئیس اداره آموزش و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد، گفت: اوقات فراغت دانش آموزان فرصتی مناسب برای مهارت آموزی است.

مهدی حمیدی رئیس اداره آموزش و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: بی شک دانش آموزان بعد از گذراندن سال تحصیلی دوست دارند که در تعطیلات تابستان، استراحت کامل داشته باشند و از تحصیل و درس خواندن دور باشند.

حمیدی افزود: فراغت از تحصیل کودکان دبستانی و نوجوانان دبیرستانی در بخشی از بهار و فصل تابستان همواره برای والدین دغدغه آفرین بوده است، اگر از اوقات فراغت فرزندان صحیح و درست استفاده شود، می‌تواند به دورانی اثرگذار در زندگی آنان تبدیل شود.

او بیان کرد: مهم‌ترین کار در این زمینه آماده سازی وسایل فضا و برنامه‌ریزی صحیح برای انجام این کار است همچنین یادگیری مهارت‌های رفتاری یکی از مهم‌ترین عوامل سپری کردن اوقات فراغت است.

او بیان داشت: والدین و یا افرادی که به نحوی با کودکان و نوجوانان سر و کار دارند باید آنان را تشویق کنند تا در اوقات فراغت به فعالیت‌های سودمند بپردازند.

این کارشناس افزود: اگر کودک و نوجوان احساس کند که او را دوست دارند و به او احترام می‌گذارند و مورد قبول و توجه اطرافیان و نزدیکان است، در راه استقرار و پی‌ریزی خودشناسی مفید و مطلوب قرار می‌گیرد، حس ابتکار تقویت شده اجازه می‌دهد در محدوده توانایی‌های ذهنی، جسمی، عاطفی و اجتماعی تجارب و پیشرفت‌هایی کسب کنند کسب کند و این کار به جز برنامه‌ریزی صحیح میسر نمی‌ شود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار