اطلاع از آخرین وضعیت ساخت ۲ شهرک مسکونی در مسجد سلیمان/۵ هزار واحد در سربندر بازسازی می‌شوند

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: ۵۰۰ واحد مسکونی به مردم ساکن در مناطق آلوده به نفت و گاز مسجد سلیمان واگذار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: ۵۰۰ واحد مسکونی نوساز در شهرک ولیعصر (عج) مسجد سلیمان تا مرداد امسال به مردم مستقر در مناطق آلوده به نفت و گاز واگذار می‌شود.

او افزود: پس از بازدید از پروژه‌های در دست اقدام بنیاد مسکن در مسجدسلیمان گفت: پروژه نوسازی واحد‌های شهرک ولیعصر (عج) بر اساس تفاهم نامه‌ای که ۳ سال پیش با وزارت نفت منعقد شد در مرحله آماده سازی است و با هماهنگی فرمانداری و شهرداری این واحد‌ها بر اساس اولویت به ساکنان مناطق آلوده به نفت و گاز در این شهر واگذار خواهد شد.

تابش بیان کرد: هم اکنون ۲۵۰ واحد از مجموع ۵۰۰ واحد مسکونی این شهرک به طور کامل آماده شده و ۲۵۰ واحد دیگر در مراحل نهایی ساخت و ساز است که امیدواریم با مهلت تعیین شده تا ۳ ماه آینده این واحد‌ها به طور کامل آماده شوند.

او ادامه داد: خانوار‌هایی که در این شهرک صاحب آپارتمان نوسازی شده خواهند شد باید خانه‌هایی را که مناطق آلوده شهر مسجدسلیمان ساکن بودند تحویل شهرداری دهند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که برخی معاونان ارشد بنیاد مسکن، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی و محلی وی را همراهی می‌کردند در بازدید از این شهرک در جریان روند ساخت و ساز و پیشرفت کار قرار گرفت.

روند ساخت شهرک مسکونی امام رضا (ع) مسجدسلیمان مطلوب است

این مقام مسئول همچنین روند ساخت شهرک ۵۴۰ واحدی امام رضا (ع) در ۳ کیلومتری جنوب شهر مسجدسلیمان که از سوی بنیاد مسکن در دست ساخت است را مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: با آماده سازی کامل زیرساخت‌های پروژه، شهرک امام رضا (ع) در ردیف زیباترین شهرک‌های مسکونی خوزستان قرار خواهد گرفت.

علیرضا تابش ادامه داد: بودجه ایجاد زیرساخت‌های واحد‌های مسکونی این شهرک از محل اعتبارات حوادث غیرمترقبه و ماده ۱۲ قانون بودجه تامین اعتبار می‌شود.

تابش با بیان اینکه وام ساخت وزساز واحد‌های مسکونی این شهرک برای آسیب دیدگان از زلزله ۵.۸ دهم ریشتری تیر ۱۳۹۸ که امکان درجاسازی برای آن‌ها وجود نداشت در نظر گرفته شده از ۵۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد ریال افزایش یافته است گفت: به ساکنان زلزله زده نیز ۳۰۰میلیون ریال کمک بدون عوض اعطا خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه استان مازندران معین بازسازی مناطق زلزله زده مسجدسلیمان است افزود: ساخت و ساز در این شهرک با مشارکت مردم به خوبی پیش می‌رود.

او به زمان پایان ساخت و ساز واحد‌های مسکونی در این شهرک اشاره‌ای نکرد.

افزایش مصالح ساختمانی به ویژه سیمان و آهن آلات از جمله گلایه متقاضیان ساخت واحد‌های مسکونی در این شهرک بود.

درجاسازی یک هزار واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله ۹۸ مسجدسلیمان

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از مجموع یک هزار واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله سال ۱۳۹۸ که قرار بود بدون جا به جایی، درجاسازی شوند ۸۰۰ واحد به پایان رسیده است و ۲۰۰ واحد در دست ساخت است.

تابش گفت: تعمیر منازل آسیب دیده از زلزله نیز به طور کامل به پایان رسیده است.

برنامه ریزی برای ساخت یک هزار واحد مسکونی برای جا به جایی منازل آلوده

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برنامه ریزی برای ساخت یک هزار واحد مسکونی جدید برای خانوار‌هایی که مایل هستند از محلات آلوده به نفت و گاز در مسجدسلیمان جا به شوند انجام شده است.

تابش آمادگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را برای واگذاری زمین، وام ساخت و ساز و بدوم عوض به متقاضیان ساخت خانه در مناطق امن و عاری از آلودگی نفت و گاز اعلام کرد.

او گفت: جانمایی ساخت یک هزار واحد مسکونی انجام شده و ثبت نام برای ساخت و ساز خانه در نقاط امن مسجدسلیمان به شرط تخلیه خانه‌های مستقر در مناطق آلوده با هماهنگی فرمانداری شروع خواهد شد.

تابش که به خوزستان سفر کرده روز دوشنبه نیز دربازدید از شهر سربندر (بندر امام خمینی) از توابع شهرستان ماهشهر که آذر ۱۳۹۹ در جریان آبگرفتگی ناشی از باران شدید، بیش از ۵ هزار واحد مسکونی آسیب دید بازدید کرد و در جریان روند ساخت و ساز واحد‌های مسکونی این شهر قرار گرفت.

متولی ساخت و ساز منازل آسیب دیده این شهر ۶۰ هزار نفری بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با مشارکت بنیاد مستضعفان، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.