در مراسمی نمادین ۷۲ پنل خورشیدی به خانوار‌های عشایر منطقه سیمین ابرو با هدف تامین برق سیار در همدان تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار  گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، در مراسمی نمادین و با هدف تامین برق سیار ۷۲ پنل خورشیدی به خانوار‌های عشایر منطقه سیمین ابرو در همدان تحویل داده شد.

حسین محمدی مدیر امور عشایری استان همدان آمار خانوار‌های عشایری استان همدان را ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار اعلام کرد و افزود: تا پایان سال ۵۰۰ پنل خورشیدی به خانوار‌هایی که از شبکه برق دور هستند تحویل خواهد شد.

جمشیدی مدیرعامل شرکت برق استان همدان هم با بیان اینکه برای تهیه هر پنل خورشیدی ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان هزینه شده است گفت: استان همدان جزو نخستین استان‌هایی است که پنل خورشیدی بین عشایر توزیع می‌کند.

او افزود: این پنل خورشیدی متصل به یک باطری با پنج خروجی لامپ  و ۲ خروجی یو اس پی  برای شارژ تلفن همراه است و  علاوه برتامین روشنایی حداقلی، برای این بخش از جامعه می‌تواند در توسعه امر آموزش کودکانو دانش آموزان عشایر کمک موثری داشته باشد.

استان همدان به دلیل برخورداری از ۲۸۰ روز آفتابی موقعیت مناسبی برای توسعه انرژی پاک خوشیدی دارد در کنار ۵۰۰ پنل خورشیدی همراه که به عشایر استان همدان تحویل داده می‌شود، بزودی ۲ نیروگاه بزرگ مقیاس برق خورشیدی نیز درهمدان راه اندازی می‌شود.

 بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار عشایری به‌صورت کوچ رو و نیمه کوچ رو در استان همدان سکونت دارند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.