رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: برای ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی مساجد، برنامه‌های ۱۲ گانه مختص مساجد در طرحی با عنوان «مسجد تراز اسلامی» پیش‌بینی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌اسلام علی‌رضا ملک‌محمدی رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد چهارمحال و بختیاری در شورای سیاست‌گذاری امور مساجد اظهار داشت: ستاد هماهنگی و سیاست‌گذاری امور مساجد شهرستانی در این استان تشکیل و فعال خواهد شد.

او افزود: برای فعالیت ستاد هماهنگی و سیاستگذاری امور مساجد شهرستان‌ها از ظرفیت مسئولان دستگاه‌های اجرایی، مرتبط و فعالان فرهنگی هر شهرستان بهره‌گیری می‌شود.


بیشتر بخوانید


ملک‌محمدی اضافه کرد: برای ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی مساجد، برنامه‌های ۱۲ گانه مختص مساجد در طرحی با عنوان «مسجد تراز اسلامی» پیش‌بینی شده است.

او ادامه داد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی متولی و مرتبط با امور مساجد نسبت به تکمیل سریع‌تر مسجد‌های ویژه مربوط به طرح مسکن مهر اقدام کنند.

ملک‌محمدی با اشاره به نبود مسجد در ۲ محله مهدی‌آباد و کوی پلیس شهرکرد گفت: مردم محله کوی پلیس در مرکز استان از افزون‌بر ۱۰ سال گذشته تاکنون تقاضای احداث یک مسجد در این محله دارند.

حجت‌الاسلام حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم‌اکنون هزار و ۸۰ مسجد از این استان در سامانه جامع موقوفات کشور ثبت شده است.

او افزود: براساس دستورالعمل جدید سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مقرر شده تا اعتبارات اختصاصی به مساجد، از امسال فقط با شناسه ملی ثبت مسجد در این سامانه ابلاغ شود.

امیری با اشاره به فعالیت یک‌هزار و ۱۰۰ خادم در مساجد استان اضافه کرد: از این تعداد تنها ۲۰۱ نفر بیمه تامین اجتماعی هستد و بقیه بیمه ندارند.

حسین‌علی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: امسال برای سه مسجد در محله منظریه شهرکرد سه میلیارد ریال، مسجد مسکن مهر شلمزار مرکز شهرستان کیار سه میلیارد ریال، مسجد مسکن مهر فرادنبه شهرستان بروجن ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و برای مسجد مسکن مهر لردگان سه میلیارد ریال اختصاص یافت.

او افزود: همچنین زمین مورد نیاز برای ساخت مسجد در سایت مسکن مهر اردل و بن پیش‌بینی نشده است که برای جبران این مهم ۲ قطعه زمین مناسب در طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته می‌شود.

اردشیر آذر معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: پارسال ۱۲ میلیارد و ۸۲۸ میلیون ریال به مساجد استان اختصاص پیدا کرد.

او افزود: از این مبلغ ۱۰ میلیارد و ۸۱۲ میلیون ریال از فصل تکمیل مساجد، حسینیه‌ها و امام‌زاده‌ها و ۲ میلیارد ریال از محل تجهیز کانون‌های مساجد استان بوده است.

آذر اضافه کرد: از فصل تکمیل مساجد، حسینیه‌ها و امام‌زاده‌ها هفت میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال برابر ۸۰ درصد و از محل تجهیز کانون‌های مساجد ۷۷۰ میلیون ریال تخصیص داده شد.

او ادامه داد: پارسال همچنین ۱۱۱ میلیارد ریال از اعتبارات استان به فصل دین و مذهب مصوب شد که از این مبلغ ۶۶۳ میلیارد ریال برابر ۵۹ درصد تخصیص داده شد.

آذر گفت: پارسال هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۳۲ فصل بودجه‌ای استان مصوب که از این مبلغ ۴۱۷ میلیارد ریال به فصل فرهنگ و هنر اختصاص داده شد و ۱۴۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافت.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار