اسپیس ایکس ۶۰ ماهواره استارلینک دیگر را برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای به فضا فرستاد و راه اندازی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چهارشنبه این هفته اسپیس ایکس موج جدیدی از ماهواره‌های استارلینک را به مدار زمین فرستاد. طبق معمول ماهواره بر فالکون ۹ با یک موشک که برای دومین بار در جهت این ۶۰ ماهواره جدید پرواز کرد، به فضا فرستاده شد. حالا واحد‌های جدید درون مدار پروژه‌های قبلی استارلینک لانچ شده اند تا یک آسمان نمایی را که به طور کلی بیش از ۱۷۰۰ ماهواره دارد، بسازند.

درست ۹ دقیقه بعد از پرتاب، موشک‌های جایگاه اول به زمین بازگشتند و روی کشتی‌های حاضر شده فرود آمدند. ملخ B۱۰۶۳ که در لانچ روز گذشته استارلینک استفاده شد، یکی از جدیدترین اعضای خانواده موشک‌‎ها است که جدیدا پرواز‌های خود را آغاز کرده و حالا دو پرواز لانچ ماهواره و فرود پس از آن را در کارنامه خود دارد.

این ماموریت فضایی، ۱۱۹ امین پرتاب ماهواره‌ای است که با ماهواره بر فالکون ۹ به وقوع پیوسته و ۶۶ امین پروازی است که با موشک‌های بازمصرف، انجام شده است. این چهارمین بار در چهار هفته گذشته بود که اسپیس ایکس مجموعه دیگری از ماهواره‌های خود را با موشک فالکون ۹ به فضا فرستاده است و انتظار می‌رود این سرعت در پرتاپ ماهواره‌ها تا ماه آینده ادامه داشته باشد.

ماهواره استارلینک

اسپییس ایکس ۱۷۳۷ ماهواره اینترنتی در مدار زمین دارد

با این ماموریت اسپیس ایکس ۱۷۳۷ ماهواره استارلینک در مدار دارد که ماهواره‌های آزمایشی هم جزو این آمار محسوب می‌شوند. این شرکت مجوز رسمی برای گسترش تعداد ماهواره‌های خود را داشته و باید در آینده نه چندان دور این تعداد را به ۱۲ هزار واحد برساند.

این ماموریت و دیگر لانچ‌های انجام شده یک صورت فلکی بزرگ طراحی شده از ماهواره‌ها را می‌سازند که در آینده اینترنتی پر سرعت با میزان تاخیر کم را به کاربران سراسر دنیا حتی کسانی که در مناطق دور دست روستایی زندگی می‌کنند، ارائه می‌دهد.

گفتنی است؛ این سرویس در مرحله آزمایشی بتا بوده و کاربران آن نیز کم هستند؛ مردم در کشور‌های آمریکا، کانادا و بریتانیا به این اینترنت دسترسی دارند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد ظریف
۰۱:۰۰ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
درسالهای نزدیک بنظر می رسد که دیگر کسی نمی تواند اطلاعات واتفاقات دنیا را به نفع خود سانسور کند
آخرین اخبار