معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: هشت هزار و ۸۰۰ تن کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مجید اسماعیلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: هشت هزار و ۸۰۰ تن کلزا  به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری خواهد شد که نسبت به سال قبل هزار و ۵۰۰ تن بیشتر است.

اسماعیلی افزود: امسال چهار هزار و ۹۲۵ هکتار از مزارع استان قزوین به کشت کلزا اختصاص پیدا کرده است و پیش بینی می‌شود از این رقم حدود ۹ هزار تن محصول برداشت شود.

او با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی کلزا سال گذشته چهار هزار و ۶۶۰ تومان تعیین شده بود که امسال این رقم به ۱۱ هزار تومان افزایش یافته است، افزود: رشد ۲.۳ برابری قیمت خرید تضمینی کلزا انگیزه و محرک خوبی برای افزایش کشت و تولید این محصول استراتژیک کشاورزی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بخش عمده روغن خوراکی مورد نیاز کشور با صرف هزینه‌های ارزی قابل توجه از خارج کشور وارد می‌شود و افزایش تولید کلزا می‌تواند وابستگی کشور را به این محصول کاهش داده و منجر به صرفه جویی ارزی شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به پیش بینی و تجهیز چهار مرکز خرید تضمینی کلزا در استان برای دریافت محصول کشاورزان،  گفت: پارسال هفت هزار و ۳۰۰ تن کلزا به شکل تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده بود.

وی یادآور شد: کار برداشت کلزا همزمان با برداشت گندم از نیمه دوم خرداد ماه در استان آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

 

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.