اگر یک ورزشکار ملی در انتخاب رشته خود دچار غفلت می‌شد شاید به درجه قهرمانی نمی‌رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، زندگی هر انسان سرشار از پیچیدگی هایی است که در نهایت امر به دو راهی منتهی می‌شود که سردرگمی آن یا با سعادت روبرو خواهد شد و یا به سمت انهدام می‌رود، پستی و بلندی های زندگی هویت اصلی شادی و غم را به اکران عمومی می‌رساند.

ورزشکاران و مردم از انتخاب شایسته سخن می‌گویند؛ اما انتخاب نیکو تا چه حد برای رسیدن به هدف و سعادت نهایی آن موثر است؟

تنها یک انتخاب درست قهرمانی به دنبال ندارد

حمید سیفی قهرمان اسبق آسیا و جهان در رشته کشتی معتقد است در ورزش قهرمانی تنها یک انتخاب درست از سوی ورزشکار نمی‌تواند تضمین کننده موفقیتش در ورزش باشد و می‌گوید: در دنیای امروزی مسائل آکادمیک اولویت اصلی را در ورزش دارند و تنها علاقه فرد به یک رشته ورزشی نمی‌تواند اثبات کننده انتخاب درست او باشد.

انتخاب تنها در انتخابات نیست! زندگی ورزشکاران و مردم در گروی انتخاب درست

قهرمان اسبق کشتی جهان اکنون در مباحث مدیریتی و استعدادیابی در ورزش حضور فعال دارد و از فرآیند شناخت رشته مناسب برای یک ورزشکار صحبت می‌کند و با تاکید بر پتانسیل ها و فاکتورهای متفاوت هر ورزشکار گفت: استعدادیابی در کنار علاقه و انگیزه فرد به همراه خانواده و محیط به یک ورزشکار کمک می‌کند که انتخاب درستی در ورزش داشته باشد که در نهایت این انتخاب شایسته او به قهرمانی می‌رسد.

این قهرمان ملی با تاکید دوباره بر این که تنها انتخاب درست تضمینی برای موفقیت نیست به نکته جالبی اشاره کرد که تعجب خبرنگار را در بر داشت، او گفت: اگر من که قهرمان کشتی هستم در رشته دیگری هم فعالیت می‌کردم همین عناوین را به دست می آوردم زیرا تلاش و کوشش مهمترین فاکتور موفقیت یک ورزشکار است و بالاتر از موضوعاتی همانند انتخاب اصلح و استعداد بالا قرار دارد.

انتخاب تنها در انتخابات نیست! زندگی ورزشکاران و مردم در گروی انتخاب درست

می‌توان از صحبت های حمید سیفی که قهرمان جهانی است این برداشت را کردکه در ورزش هم انتخاب درست به تنهایی کافی نیست و تلاش و کوشش پس از آن می‌تواند آشکار کننده استعدادهای نهفته یک ورزشکار باشد؛ همانطور که انتخاب یک رئیس جمهور شایسته کافی نیست و عمل کردن او به وعده هایش همانند تلاش یک کشتی گیر در تمرینات است.

کشتی گیر به سمت نبردی سخت با رقیب آمریکایی خود می‌رود و به دنبال کسب افتخار و مدال طلا با پرچم ایران است و رئیس جمهور در برابر قدرت های جهانی قرار می‌گیرد و با فاکتورهایی همانند دیپلماسی و آرمان های انقلابی در حفظ تمامیت ارزش های جمهوری اسلامی و ضدحمله به تهاجم های دشمنان خود در تحریم های ظالمانه تلاش می‌کند و نبرد در ورزش و نبرد در سیاست را می‌توان در موضوعاتی مورد قیاس قرار داد که در نهایت به شباهت های جالبی برخواهیم خورد.

دوری از منطق و برخوردهای سلیقه ای موضوعی است که در ورزش و سیاست ضررهای جبران ناپذیر خود را خواهد داشت.

حمید سیفی در ادامه صحبت های خود از اهمیت محیط و انتخاب های درست می‌گوید: اگر محیط کشتی و انتخابی تیم ملی در رشته های مختلف سالم باشد و سلیقه ای و انتصابی برخورد نشود و از استعدادهای ورزش محافظت شود و برای آن ها اشتغال و ازدواج و تسهیلات فراهم شود دیگر افول و نابودی ورزشکاران را شاهد نخواهیم بود.

عرفان شیرمحمدی که از ملی پوشان و مدال آوران رشته ورزشی پِتانک است و در همین حین مسئولیت های گوناگونی در حوزه این رشته پذیرفته است از انتخاب رشته ورزشی خود صحبت می‌کند و می‌گوید این انتخاب درست باعث شده است که رشته ورزشی پِتانک برای او آرامش‌بخش باشد و فکرش را باز کند.

انتخاب تنها در انتخابات نیست! زندگی ورزشکاران و مردم در گروی انتخاب درست

عرفان شیرمحمدی با شوخ طبعی خاصی به این موضوع اشاره می‌کند که اگر یک هفته پتانک بازی نکند مریض می‌شود و حتی در حین مسافرت توپ های این رشته ورزشی را به همراه خود می‌برد و انتخاب این رشته برای روحیه او مثمر ثمر بوده است.

این ورزشکار ملی پوش ثابت می‌کند که انتخاب درست در تعیین رشته ورزشی اش می‌تواند تاثیر مثبتی در روند زندگی او بگذارد. همانند قهرمان اسبق کشتی جهان که البته او بعد از انتخاب تلاش را هم برای دستیابی به اهداف در زندگی لازم می داندکه سخن درست و بایسته ای است چرا که اگر در زندگی درست انتخاب شود اما تلاشی صورت نگیرد یا راه ناتمام می ماند و یا بی راهه مسیری است که در آن ادامه مسیر خواهیم داد.

شورای نگهبان آزادی بیشتری به مردم برای انتخاب رئیس جمهور داده است

حجت الاسلام دکتر هادی شفیعی ناطق که از اساتید شناخته شده دانشگاه آزاد همدان است با اشاره به این که انتخابات یک امر بسیار خطیر است و انتخاب درست در زندگی مردم موثر است، گفت: مهم ترین عامل تعیین سرنوشت زندگی مردم با توجه به صحبت های رهبری انتخاب درست و سرنوشت ساز است. نمی‌خواهم بگویم مردم مقصر هستند اما بالاخره اشخاصی که مردم را برای رای دادن به افراد اشتباه در سال های گذشته تحریک کردند باعث شدند افراد بی کفایت زندگی مردم را تحت الشعاع خود قرار دهند.

انتخاب تنها در انتخابات نیست! زندگی ورزشکاران و مردم در گروی انتخاب درست

این استاد دانشگاهی در ادامه صحبت های خود بسیار تاکید داشت: امام خمینی (ره) و همچنین مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید داشتند که رای دادن در هر صورت حتی به اشتباه برای نظام و جامعه مثبت است و حتی یک رای هم در تعیین سرنوشت این مردم موثر است.

حجت الاسلام دکتر هادی شفیعی ناطق از وقایع سال ۸۸ صحبت کرد و از حالات صحبت او مشخص بود که اندوه خاصی در پی نظریه های او نهفته است.

او در رابطه با فتنه سال ۸۸ و تاثیرات منفی آن گفت: بسیاری از سیاست های کشور بر اساس قدرتمندی نظام جمهوری اسلامی است و اگر یک کشور از سوی مردمش حمایت نشود استعمارگران بزرگ جهانی این موضوع را بهانه می‌کنند تا قطعنامه های جدیدی ضد جمهوری اسلامی صادر کنند و در دنیا این موضوع را تبلیغ می‌کنند. در فتنه سال ۸۸ عده ای از مردم فریب خوردند و حتی بسیاری از آن ها با افکار شوم اغتشاشگران هم سو نبودند و تنها حضور فیزیکی داشتند؛ اما همین انتخاب اشتباه و غفلتی که از سوی آن ها در تصمیم گیری برای همراهی با فتنه گران صورت گرفت باعث شد هزینه های گزافی به جمهوری اسلامی ایران تحمیل شود.

انتخاب تنها در انتخابات نیست! زندگی ورزشکاران و مردم در گروی انتخاب درست

حجت الاسلام هادی شفیعی ناطق اعتقاد دارد شورای نگهبان آزادی بیشتری به مردم در جهت انتخاب رئیس جمهور داده است و این موضوع ثابت کننده این است که نظام جمهوری اسلامی ایران قانونمند است و با تاکید بر این که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تنها با دو نفر آغاز شد گفت: در کشور ما هفت نفر در انتخابات ریاست جمهوری حضور دارند و تنها نباید نکات منفی را در این امور انعکاس داد و پرهیز از جناح گرایی و حضور مردم در تعیین سرنوشت خود در انتخابات می‌تواند برای آینده این کشور موثر باشد. اگر تقوا پیشه شود و کاندیداها صرفا به دنبال مقام نباشند و هدف آن ها خدمت به مردم باشد وضعیت اقتصادی ما رو به بهبودی روزافزون خواهد رفت.

انتخاب تنها در انتخابات نیست! زندگی ورزشکاران و مردم در گروی انتخاب درست

سعید یک دانشجوی همدانی است که دریکی از رشته های فنی تحصیل می کند که برای انتخاب و انتخاب درست به ویژه در انتخابات پیش رو سعی می‌کنم با او هم‌صحبت شوم سعیدکه جوان خوش برخوردی است در مورد انتخابات خیلی تمایلی به گفت‌وگو ندارد و اما به هر حال سر صحبت را با او باز می کنم از این دانشجو نظرش را درباره انتخابات پیش رو می پرسم او شانه ای به بالا می اندازد و با چهره ای بی تفاوت می گوید: هنوز برای شرکت در این انتخابات تصمیم نگرفته ام و مردد هستم ممکن است در انتخابات شرکت نکنم بنابراین نمی توانم درباره انتخاب با شما صحبت کنم. 

احراز صلاحیت های اخیردر شورای نگهبان خیلی قانونمند بود

بنیامین قوام پور، فرمانده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان که دراین تشکل سیاسی دانشجوی فعال است و طبیعی است که حرف‌های زیادی در مورد انتخابات برای گفتن دارد دیگر طرف مصاحبه من برای انتخاب و انتخابات پیش رو است.

انتخاب تنها در انتخابات نیست! زندگی ورزشکاران و مردم در گروی انتخاب درست

از برق چشمانش گرفتم مشتاق صحبت درباره انتخابات است .او که هنگام گفت‌وگو لبخند ریزی در گوشه لب‌هایایش  نمایان می شود با تاکید بر این که تنها رای دادن کافی نیست و انتخاب باید درست باشد، می گوید : ما باید برای رأی دادن حضور پیدا کنیم، تنها رای من که یک نفر هستم تعیین کننده سرنوشت مملکت نیست اما اگر من و امثال من در انتخابات حضور پیدا نکنیم افراد دیگری در انتخابات حضور پیدا می‌کنند و آن ها برای ما تصمیم می‌گیرند؛ مردم ما می‌توانند در انتخابات حضور پیدا کنند و به فرد درست رای بدهند تا انتخاب اصلح صورت گیرد.

بیشتر بخوانید:



فرمانده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد همدان با تصمیمات شورای نگهبان در رابطه با تائید و رد صلاحیت های اخیر موافق بود و در حالی که این موضوع را یک موفقیت می‌دانست، گفت: احراز صلاحیت های اخیر خیلی قانونمند تر انجام شده است و درصد خطای شورای نگهبان در انتخابات اخیر نسبت به انتخابات گذشته بسیار کمتر بود و به نظر من این موضوع با افزایش نشاط و امید در بین اقشار مختلف مردم رابطه مستقیم دارد.

بنیامین قوام پور در رابطه با این که کاندیداها بر خلاف صحبت های رهبرمعظم انقلاب در رقابت های انتخاباتی خود اخلاق را به صورت کامل حفظ نکرده اند، اظهار کرد: تعدادی از کاندیداها با کنایه و بحث تبلیغات خود را آغاز کرده اند؛ بر خلاف دو کاندیدای دیگر که فعالیت های خود را با دیدارهای مردمی و حضور در جمع تولید کننده ها شروع کرده اند.

او در ادامه افزود: بر خلاف دوره گذشته انتخابات در این دوره بین خوب و خوب تر است و این موضوع جای خوشحالی دارد.

مصطفی بختیاری، شهروند و دانشجوی همدانی با تاکید بر این که حضور مردم در انتخابات تأثیر صد در صدی در تعیین سرنوشت آینده آن ها دارد، اشاره کرد: با تک قطبی بودن انتخابات و عدم حضور جناح های دیگر در انتخابات خیلی موافق نیستم و اعتقاد شخصی من این است باید به تمام اقشار جامعه فرصت حضور در انتخابات را داد اما این نکته را نباید فراموش کرد که جناح های دیگر اگر مورد تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان قرار نگرفتند به علت پرونده ناموفق آن ها است و می‌بایست به این موضوع توجه شود.

انتخاب تنها در انتخابات نیست! زندگی ورزشکاران و مردم در گروی انتخاب درست

این دانشجوی همدانی با تاکید بر این که تخریب دیگر کاندیداها در جهت رقابت و انتخاب شدن از سوی مردم صحیح نیست و به دور از اخلاق است، گفت: به شدت مخالف صحبت های کلیشه ای و ایجاد فضای ملتهب از سوی کاندیداها برای مردم هستم زیرا این موضوع تاثیراتی منفی در دیدگاه مردم خواهد داشت و کاندیداها باید در این موضوعات مراعات کنند.

کلام آخر؛

جامعه ایران این روزها خسته از وعده های فریبنده و عملی نشده و یا جنجال های بیهوده رسانه ای است و حتی مخالف ترین فرد از دل مردم منکر انتخاب درست و تاثیر آن در ادامه حیات و معیشت مردم در کشور نمی‌شود؛ اما آیا تنها مبحث انتخاب مسئولان برای آینده کشور موثر است؟

قطعا با تمام نتیجه گیری ها و تفاسیری که در این رابطه وجود دارد نصف راه با مردم است و نصف دیگر راه تلاش و عملکرد جهادی مسئولان وقت یک کشور را می‌طلبد؛ آن گاه که وعده های جذابی می‌دهند منکر آن نشوند و در مرحله عمل قرار دهند تا مردم را از صندوق های رای بعدی دور نکنند و امید هواداران خود را به بیراهه نکشانند که این مورد بزرگترین خیانت در حق این کشور و آرمان های آن است.

ورزشکار با انتخاب های درست به تیم ملی می‌رسد؛ استاد دانشگاه با تلاش و کوشش فراوان به درجه بالایی از محبوبیت در جمع شاگردان خود دست پیدا می‌کند؛ یک شهروند عادی با انتخاب درست و در نهایت عملکرد درست مسئولان به ادامه زندگی و آینده کشور امیدوار می‌شود و انگیزه او تنها در جهت خدمت به مردم و کشورش افزایش می‌یابد و اندیشه هایش به سمت مهاجرت به کشورهای خارج از ایران نمی‌رود!

از آلبر کامو فیلسوف و نویسنده فقید فرانسوی جمله ماندگاری به جا مانده است.
او می‌گوید: «آنجایی که هیچ امیدی باقی نمانده، باید ابداعش کرد.»

رسالت مسئولان در شرایط کرونایی این روزها و حال و احوال بد مردم ایجاد امید و انگیزه در قشر آسیب دیده و جوان است و در نهایت این موضوع منجر به وحدت و اتحاد ملی می‌شود و دیگر طرفداری از جناح برای مردم مفهوم خاصی نخواهد داشت و تنها آبادانی و پیشرفت ایران عزیز اولویت اصلی مردم و مسئولان خواهد بود.

گزارش از: سینا بیدمشکی

انتهای پیام/غ

برچسب ها: انتخاب ، انتخابات ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.