به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم درخصوص بهره مندی از تجربیات تاثیرگذار آموزش مجازی در دانشگاههای کشور افزود: هم اکنون این مطالبه (بهره مندی از آموزش مجازی در دوران پسا کرونا) در میان دانشگاهیان وجود دارد. طبق نظر سنجی که از دانشگاهها شکل گرفته است، بسیاری از استادان و دانشجویان رضایت خود را از اجرای آموزش مجازی در دانشگاهها اعلام کردند.
خاکی صدیق افزود: در آغاز شروع کرونا شاید به دلیل آماده نبودن زیرساختها، نبود تولید محتوا و آشنا نبودن دانشجویان با نرم افزارها و شیوههای آموزش الکترونیکی میزان رضایتمندی دانشجویان و استادان از این نوع آموزش کم بوده، اما درنظرسنجی که در دی ۹۹ شکل گرفته و بسیاری از دانشجویان و اساتید رضایت خود را از نظام آموزش الکترونیکی اعلام کردند.
خاکی صدیق افزود:در اوایل سال ۹۹ موضوع نوع آموزش در دوران پسا کرونا و شیوه آموزش الکترونیکی به عنوان یک شیوه مدرن و نوین مطرح شد، به همین دلیل نظام نامه آموزش الکترونیکی در دستور کار معاونت آموزشی وزارت علوم قرار گرفت.
معاون آموزشی وزیر علوم گفت: بر اساس این نظامنامه آموزشی کارگروه آموزش الکترونیکی ماموریت خود را آغاز کرد و با همکاری مدیریت برنامه ریزی وزارت علوم، تدوین نظامنامه جدید تدوین شد و در اواخر سال ۹۹ این نظامنامه به تصویب رسید.
او تاکید کرد:بر اساس این نظامنامه مقرر شد که به هیچ وجه تجربه ارزشمند آموزش مجازی نادیده گرفته نشود.
خاکی صدیق گفت: مقرر شد در دانشگاههای برتر کشور تا ۵۰ درصد و در سایر دانشگاهها به میزان کمتری دروس دانشگاهی در دوران پسا کرونا به صورت الکترونیکی ارائه شود.
او افزود: البته این موضوع بستگی به نظر شورای آموزشی دانشگاهها دارد و شورای آموزشی دانشگاه میتواند این تصمیم را بگیرند که در چه رشتهای و چه مقطعی و چه درسی به صورت مجازی برگزار شود.
بیشتربخوانید
انتهای پیام/