رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: سفر‌های ازدواج دانشجویی از ابتدای ماه ذی‌القعده با اعزام تعداد محدودی از زوج‌های دانشجو به مشهد آغاز خواهد شد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، ضمن یادآوری خاطره‌ای از دیدار با مقام معظم رهبری گفت: خدمت مقام معظم رهبری در یکی از دیدار‌ها رسیدم، عرض کردم ما در جمع دوستان و دوست داران شما زیاد حاضر می‌شویم خیلی‌ها سلام می‌رسانند خدمت شما، فرمودند سلام‌علیکم، گفتم یک وکالت هم به من بدهید که سلام شما را به دوستان برسانم فرمودند که شما وکیل من هستید که سلام من را به دوستان برسانید از این‌ جهت حامل سلام حضرت آقا محضر شما عزیزان هستم.

او اظهار کرد: در فضای ازدواج کشور، ازدواج دانشجویی اتفاقی پربرکت است، انشاء الله بابرکت و قوت ادامه پیدا خواهد کرد. این مراسم اولین جشن ازدواج دانشجویی پس از شیوع کروناست و این خط‌شکنی اتفاقی مبارکی است که امیدواریم در کشور ترویج شود.

حجت الاسلام رستمی با اشاره به بعضی از گزارش‌ها و هجمه‌هایی که علیه ازدواج دانشجویی صورت گرفته بود، ادامه داد: این هجمه‌ها ازدواج دانشجویی را به‌عنوان ازدواج‌های هیجانی و احیاناً ناموفق تلقی می‌کردند، چند مطالعه میدانی، پرسش‌های تلفنی انجام شد که نتایج برای ما عجیب بود از میزان ثبات ازدواج یعنی از هزار شماره تماسی که دوستان گرفته بودند انقدر نتایج خوب بود که جهت اطمینان کار دقیق‌تری انجام شد و سیصد هزار کد ملی شرکت‌کننده در ازدواج دانشجویی در طول دوازده سالی که شرکت کرده بودند به سازمان ثبت‌احوال ارسال شد و طی آن آمار افرادی که واقعه طلاق برایشان ثبت‌شده بود استخراج شد و خبر بسیار خوب و ارزشمندی است که میانگین میزان فروپاشی ۵.۸ درصد بود یعنی تعداد ثبت واقعه طلاق در مورد کسانی که در ازدواج دانشجویی شرکت کرده بودند بسیار پایین‌تر نسبت به میزان کشوری بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها توفیق پایداری ازدواج‌های دانشجویی را ناشی از انتخاب آگاهانه و عنایت و برکتی امام رضا علیه‌السلام و لطف و مرحمت ایشان نسبت به زائرینی که به‌عنوان ازدواج دانشجویی محضرشان مشرف می‌شوند دانست و بحث ارتباط با مشاورینی که هم در قبل طرح و هم در بعد طرح و در مشهد هم تا یک سال با زوجین مرتبط می‌شود مؤثر بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات امام راحل گفت: توصیه امام توصیه کلیدی و ساده‌ی باهم بسازید بود، یعنی طبیعی است تفاوت‌های دو نفر که از دو محیط خانواده با دو فرهنگ در دو تربیت و دو جنس متفاوت در کنار هم قرار گرفتن و رمز اصلی پایداری آن باهم ساختن است که بعداً انشالله منجر به یک جامعه سازی و ارائه الگوی زیبا از خانواده باشد.

او در ادامه گفت: همان‌طور که می‌دانید به پایه‌گذاری و حمایت مقام معظم رهبری به مشهد مقدس دعوت هستند، زوج‌ها در سامانه ازدواج دانشجویی ثبت نام کنند و انشا الله از ابتدای ماه ذی‌القعده سفر‌های ازدواج دانشجویی، البته با رعایت دستورالعمل‌ها به‌صورت خاص و با یک تعداد کاملاً محدودتر از سال‌های گذشته که تعداد هر دوره ۷۰۰ زوج بود و در این مقطع ۷۰ زوج اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی در ادامه از تشکیل ستاد ملی ازدواج دانشگاهیان خبر داد و افزود: این یک اتفاق ارزشمند است از این جهت که برای حمایت از ازدواج دانشجویی قبلاً نهاد و دانشگاه به‌نوعی دست تنها بودند، ولی الآن دستگاه‌های مالی کشور، دستگاه‌های اقتصادی و دستگاه‌های برنامه‌ریز علاوه بر وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد در کنار دانشگاه‌ها در ستاد عضو شدند.

او با اشاره به الگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص بحث ازدواج گفت: الگو‌هایی که ان شاء الله از این دانشگاه ارائه شود، دستمایه خوبی برای توسعه این مهم در قالب آیین‌نامه‌های ابلاغی به مجموعه دستگاه‌های آموزشی عالی خواهد بود. یک فکر و یک تأمل و توجه هم آقای دکتر زالی و همکارانشان نسبت به اعضای هیئت‌علمی مجرد داشته باشند که احساس کنند اگر ازدواج کنند راحت‌تر می‌توانند از این مسیر تعیین‌شده دانشگاه عبور کنند.

این مقام مسئول در خاتمه برای همه زوجین دانشجو زندگی‌های پر از عطر خوش معنویت و عشق و محبت و صفا، فرزندان صالحی، دوری از گناه و اختلاف‌افکنی‌های شیطان‌ها و عاقبت‌به‌خیری و روسفیدی محضر خداوند تبارک‌وتعالی و خوشبختی و سعادت از درگاه خداوند مسألت داشت.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار