سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: عرضه و فروش فراورده های دست ساز در عطاری های استان ممنوع است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، رحمت‌ الله افشار سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: اکثر فرآورده‌ های غیرمجاز که در عطاری ها برای مقاصد درمانی مانند درمان لاغری، چاقی،رفع ناتوانی جنسی و مواردی نیز برای درمان های پوستی عرضه می شوند مورد تایید نیست.

افشار افزود: در فرآورده‌ هایی که به صورت غیرمجاز و عمدتاً در کارگاه‌ های زیرزمینی تهیه می‌شوند دارای کورتون ها و داروهایی می باشند که غلظت نا متعارف آن ها می تواند منجر به عوارض شدید گوارشی، کلیوی، پوکی استخوان و دیگر بیماری ها شود.

او تصریح کرد: کارشناسان و بازرسان معاونت غذا و دارو در بازرسی‌ های خود به طور جدی با فروش و عرضه فرآورده های دست ساز غیر مجاز برخورد خواهند کرد و در صورت مشاهده این فرآورده‌ ها آن ها را جمع آوری و با فرد خاطی برخورد می کنند.

افشار به اسامی برخی از این فرآورده ها اشاره کرد و ابراز داشت: قرص های فرشته، پودر رویال، جی فست از جمله این دارو های غیر مجاز هستند.

او ادامه داد: مردم از فرآورده هایی استفاده کنند که  دارای مجوز از سازمان غذا و دارو باشد و دارای برچسب های غذا و دارو و ثبت شده در سامانه تی تک باشد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.