طرح تغذیه مادران باردار وشیرده با هدف بهبود تغذیه مادران باردار آسیب دیده و پیشگیری از تولد نوزادان با وزن کم و همچنین تقویت مادران برای دوران شیردهی آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،ابوالفضل فلاح قنبری، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد البرز با اشاره به آغاز طرح تغذیه مادران باردار و شیرده گفت: این طرح با هدف بهبود تغذیه مادران باردار آسیب دیده و پیشگیری از تولد نوزادان با وزن کم و همچنین تقویت مادران برای دوران شیردهی آغاز شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد البرز با بیان این که این طرح با حمایت وزارت بهداشت و همکاری شبکه‌های بهداشتی درمانی استان البرز در حال اجرا است، افزود: در حال حاضر ۳۰۰ نفر از زنان باردار وشیرده دچار سوء تغذیه، شناسایی شده اند که به این افراد سبد‌های غذایی به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود.

فلاح قنبری درباره نحوه اجرای این طرح و شناسایی افراد آسیب دیده، گفت: زنان باردار تحت حمایت و اقشار آسیب پذیری که دچار عارضه کم خونی و کم وزنی هستند توسط مراکز بهداشتی، درمانی شهری و روستایی و همچنین خانه‌های بهداشت شناسایی و برای تعیین سطح نیازمندی و سایر اقدامات بهداشتی به این نهاد معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.