ایلامی‌ها آماده خلق حماسه‌ای دیگر/سابقه استان درخشان است

مردم استان ایلام مانند سال‌های گذشته آماده حضور پرشور و پررنگ در انتخابات ۲۸ خردادماه هستند، البته مردم در مشارکت‌های قبلی سابقه درخشانی از خود برجای گذشته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، در باب اهمیت انتخابات باید گفت بر کسی پوشیده نیست که یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین افتخارات جمهوری اسلامی دموکراسی و مردم‌سالاری دینی است.

اگرچه در دنیای کنونی مراجعه به رأی مردم تشریفاتی بوده و غالباً پوششی برای رسیدن به ثروت و قدرت است، اما در نظام برگرفته از انقلاب اسلامی و اراده مردم ایران که بر پایه اصول و ارزش‌های فاخر است، رأی مردم در برجسته‌ترین موضوعات مرتبط با نظام حاکمیت با عنوان باوری عمیق و پشتوانه‌ای برای خدمت‌گزاری محسوب می‌شود بر همین اساس انتخابات همواره از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

انتخابات یک نوع تصمیم‌گیری رسمی است که مردم برای اداره‌کردن امور عمومی شخص یا اشخاصی را برای مقامی رسمی برمی‌گزیند حضور حداکثری در مشارکت انتخاباتی می‌تواند این نمود را داشته باشد که مردم دغدغه رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی خود را دارند.

استان ایلام با جمعیت ۶۰۰ هزار نفری مانند سال‌های گذشته آماده حضور پرشور و پررنگ در انتخابات ۲۸ خردادماه است، البته مردم در مشارکت‌های قبلی سابقه درخشانی از خود برجای گذشته‌اند.

در سال‌های گذشته استان ایلام همواره از جمله سه استان اول کشور در مشارکت در انتخابات مختلف بوده است، مردم استان به رغم همه مشکلات پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

مردم مرزدار ایلام که در هشت سال دفاع مقدس رشادت‌های فراوانی برای دفاع از کیان کشور برجا گذاشتند، در طول سال‌های گذشته همواره ولایت‌مداری خود را عرصه‌های مختلف از جمله انتخابات نشان داده‌اند.

باید در مقابل دشمنان هوشیار بود

رئیس شورای اجرایی وحدت نیرو‌های انقلاب اسلامی در استان ایلام  انتخابات ۲۸ خرداد را از زاویه‌های مختلف حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: با توجه به هجمه جریان معاند داخلی و خارجی علیه انتخابات در کاهش مشارکت‌های مردمی، باید در این زمینه هوشیار بود و دست دشمنان را از نظام جمهوری اسلامی کوتاه کرد.

نصرت‌الله حیدری ادامه داد: تجربه ثابت کرده‌است که مردمی که به سرنوشت خود علاقه‌مند بوده و به‌دنبال تغییر و تحولی در زندگی خود هستند، نسبت به کشور و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران احساس مسئولیت می‌کنند، طبیعتاً در انتخابات پیش رو مشارکت حداکثری خواهند داشت.

او عنوان کرد: یکی از الزامات حضور مردم در عرصه مشارکت حداکثری وجود تنوع گفتمان‌ها است، امروز در انتخابات ریاست‌جمهوری گفتمان‌های اصلی کشور شامل انقلابی، اصول‌گرایی، اصلاحات و اعتدال هرکدام با نمایندگانی که در عرصه دارند می‌توانند به مشارکت حداکثری مردم کمک کنند.

حیدری با اشاره به مشکلات مردم اظهار کرد: مردم باوجود مشکلات اقتصادی معیشتی و با توجه به دغدغه‌ای که رفع آن‌ها دارند، باید مشارکت حداکثری را در انتخابات به‌عنوان بهترین راه برای تحقق تحولی تازه در کشور انتخاب کنند و در پای صندوق‌های رأی حضور گسترده داشته باشند.

رئیس شورای اجرایی وحدت نیرو‌های انقلاب اسلامی در ایلام با عنوان اینکه کاندیدا‌های ریاست‌جمهوری نیز می‌توانند به اعلام برنامه‌های درست و به جا در حضور حداکثری مردم مؤثر باشند، گفت: وعده‌های داوطلبان ریاست‌جمهوری نباید در بستری غیرعقلانی و ناهمگون با سطح منابع و امکانات کشور باشد چرا که ممکن است باعث افزایش سطح توقعات و انتظارات مردم شود.

او ادامه داد: افزایش سطح انتظارات و عدم پاسخ‌گویی به آن‌ها می‌تواند یکی از علل کاهش مشارکت‌های مردمی در انتخابات بوده است.

حیدری بیان کرد: لازم به ذکر است داوطلبان ریاست‌جمهوری با برنامه‌های محوری، عملیاتی و زمان‌بندی‌شده بتوانند اعتماد مردم را جلب کرده و در جذب بیشتر مخاطبین در انتخابات و حضور حداکثری آن‌ها مؤثر باشند.

انتخابات باشکوه‌تر تأثیرات فراوانی در کشور دارد

یکی از فعالان رسانه‌ای استان ایلام  اظهار کرد: بدون شک هر چه انتخابات باشکوه‌تر برگزار شود، تأثیرات مثبت آن بیش از همه متوجه خود مردم خواهد شد، حضور حداکثری مردم باعث تغییر لحن دشمن در مورد کشور و به خصوص در حوزه تحریم‌ها خواهد شد و دشمن وقتی شاهد دفاع مردم از کشورشان باشند، قطعاً در بسیاری از تصمیمات خود تجدید نظر خواهد کرد.

فرشته سنجیده عنوان کرد: حضور حداکثری امنیت و آرامش را برای مردم بیش از گذشته تضمین خواهد کرد، چراکه پشتوانه مردمی نظام، باعث تثبیت و اقتدار روز افزون آن در دنیا خواهد شد.

او ادامه داد: دشمن کمتر به فکر ضربه زدن مخصوصاً در حوزه نظامی و اقتصادی به ما خواهد بود، حضور گسترده یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران و شکست برای دشمنانی است که منتظر مانده‌اند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به مؤثر بودن عوامل مختلف در مشارکت حداکثری مردم، ادامه داد: در حال حاضر آن چیزی که بیشتر از هر عاملی دیگر در حضور مردم تأثیرگذار است، امید به تغییر شرایط سخت موجود است.

سنجیده بیان کرد: اگر کسی با تمام توان و با توجه به عملکرد گذشته خود این امید واقعی را به مردم بدهد که اوضاع را حتماً تغییر خواهد داد، قطعاً می‌تواند انگیزه‌ای قوی برای شرکت مردم در انتخابات باشد، هر چند مردم با توجه به تجارب گذشته و مخصوصاً این هشت سال که با آن همه وعده و وعید، کشور را به این حال و روز انداخته است، به اراده‌ای قوی‌تر نیاز دارند که اعتماد از دست رفته را دوباره احیا کند.

مردم به شعار‌های رنگارنگ توجه نکنند

او ادامه داد: آنچه که باید بر اساس آن رأی داد، کارنامه داوطلبان است که در مسئولیت‌های گذشته خود چگونه عمل کرده‌اند، مردم باید این مؤلفه را به عنوان مهمترین مؤلفه رأی دهی خود مورد توجه قرار دهند، باید دیگر به شعار‌های رنگارنگی که هیچ عملی به دنبال ندارد، توجهی نکنند چرا که در گذشته نتیجه اعتماد به آن شعار‌های هیجانی هزینه‌های سنگینی را بر دوش خود مردم گذاشت.

این فعال رسانه‌ای اضافه کرد: توجه به شاخص‌های رهبر انقلاب در انتخاب یک داوطلب خوب با برنامه بسیار حائز اهمیت است.

او اظهار کرد: با وجود همه هجمه‌های سنگین داخلی و خارجی علیه انتخابات و سختی‌هایی که مردم با آن مواجه هستند، مشارکت مردم قابل قبول خواهد بود، چراکه هرکس به وضع موجود معترض است قطعاً به دنبال تغییر خواهد رفت و تغییر جز با رأی ممکن نخواهد بود.

سنجیده گفت: اما اگر در این شرایط مردم با صندوق رأی قهر کنند، این مردم هستند که بیش از هر چیز دیگری، هزینه‌های این عدم حضور را پرداخت کنند، هزینه‌هایی، چون فشار و تحریم بیشتر، ماندن بر وضع فعلی، رکود بیشتر اقصادی، تهدید امنیت و… که قطعاً هیچ عقل سلیمی این عدم حضور و عواقب آن‌را نخواهد پذیرفت.

مردم استان ایلام بار‌ها ثابت کرده‌اند که تحت هر شرایطی در صحنه حضور دارند و پای آرمان‌های انقلاب و بیعت خود با امام و رهبری مانده‌اند و آیه‌های یأس برخی مردم و رسانه‌های خارجی در آن‌ها اثری ندارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.