معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان:

بحران‌ها با حمایت‌های مردمی رفع می‌شود

زارعی گفت: کنترل و مهار بحران‌های موجود در جامعه تنها با کمک و حمایت‌های خودجوش مردمی امکانپذیر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ابراهیم زارعی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در دومین جلسه شورای هماهنگی مشارکت‌های مردمی با موضوع مقابله با بیماری کرونا، از سمن‌ها و نهاد‌های اجتماعی به بازوی توانمند دولت نام برد و گفت: این نهاد اجتماعی مردمی از زمان شیوع کرونا تاکنون خدمات زیادی به اقشار آسیب‌پذیر جامعه ارایه کرده است.

اوبا بیان اینکه دولت از فعالیت‌های مدنی و اجتماعی استقبال می‌کند اظهار کرد: بحران‌ها همیشه جوامع را تهدید کرده‌اند و در این راستا مردم با حمایت‌ها و کمک‌های خود نقش بسزایی در مهار و کنترل آن داشته‌اند.

او تاکید کرد: ما باید خدمتگذار مردم باشیم و با کار و عمل در جامعه اعتمادسازی کنیم.

زارعی با اشاره به نقش تاثیرگذار خیران و نهاد‌های اجتماعی در خدمات‌رسانی به مردم، گفت: این نهاد‌ها با جمع‌آوری اطلاعات می‌توانند از موازی کاری جلوگیری کنند.

اوشناسایی ظرفیت‌های استان و ایجاد رقابت در سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند به پیشبرد اهداف اجتماعی این نهاد‌ها کمک کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان همچنین تاکید کرد: موسسات خیریه باید و فرهنگی باید از کار‌های سیاسی دوری کنند.

زارعی شفاف‌سازی سازمان‌های مردم‌نهاد را ضروری برشمرد و گفت: تاکنون ۷۸ درصد کمک‌ها و حمایت‌های مردمی از سوی این نهاد‌ها انجام شده است.

دبیر شورای هماهنگی مشارکت‌های مردمی استان کردستان گفت: پیشگیری، مقابله و مبارزه با بیماری کرونا نیازمند انسجام و هم افزایی تمام طیف‌های اجتماعی است.

فردین اکبری با اشاره به وظایف شورای هماهنگی در دوران شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: توسعه آگاهی اجتماعی مردم در زمینه مبارزه با کرونا به کاهش آسیب‌ها در این زمینه کمک می‌کند.

او با اشاره به اینکه بسیاری خانواده‌ها در دهک‌های پایین جامعه قرار دارند و در دوران کرونا آسیب‌های جدی متحمل شدند افزود: اولویت این شورا کمک و حمایت از گروه‌های محروم و آسیب پذیر جامعه است.

اکبری حمایت از خانواده بیماران متوفی و دانش آموزان بازمانده از تحصیل از را اولویت شورای مشارکت‌های اجتماعی عنوان کرد.

او ضمن مهم برشمردن ارتقا بهداشت عمومی و ارتقا سلامت روحی و روانی جامعه گفت: بسیاری نهاد‌ها و سازمان‌ها در دوران اپیدمی کرونا خدمات قابل توجهی به جامعه ارایه کردند.

اکبری بر تعامل هلال احمر، تعاون و رفاه، سازمان صنعت، تجارت، تبلیغات اسلامی با سازمان‌های مشارکت مردمی تاکید کرد.
حمایت از واحد‌های تولید ماسک ضروری است

دبیر کمیته ستاد کرونا شهرستان سنندج با اشاره به اینکه استفاده از ماسک بهترین راهکار برای پیشگیری از ویروس کروناست خواستار حمایت از واحد‌های تولید ماسک شد.

بهنام پاک‌ضمیر با اشاره به اینکه شهرستان سنندج بیشترین آمار مبتلا به کرونا را به خود اختصاص داده است، افزود: دفاتر تسهیل‌گری باید با مردم مناطق حاشیه شهر ارتباط بیشتری داشته باشند.

او مدیریت سمن‌ها ngo‌ها را ضروری برشمرد و گفت: کارگرو‌هایی که توسط مردم شکل گرفته است نقش تاثیرگذاری در مقابله با بحران‌هایی مانند کرونا دارند.

یکی از اعضا کارگروه مشارکت‌های اجتماعی بر نقش شورا‌های شهر و شهرداری‌ها در مدیریت شهری تاکید کرد.

مرتضی فاتحی‌پور با اشاره به نقش و جایگاه فعالان مدنی در اداره امور کشور گفت: مسولین و فعالان مدنی وظیفه خطیری در راستای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا بعهده دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.