حجت الاسلام سبزی گفت: مجلس برای جبران خشکسالی در کشور ۴۰ هزار میلیارد تومان اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حجت الاسلام محمد سبزی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع مشکلات مردم در روستاها از الویت نمایندگان مجلس است و برای جبران خشکسالی در کشور 40 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام سبزی در جریان بازدید از 4 روستای اَردَمین، میمِه، خانِقاه و فَستَق بخش نوبران ساوه افزود: رفع مشکلات مردم در روستاها از الویت نمایندگان در مجلس قرار دارد و برای نخستین بار در جهت صرفه جویی، اعتباری بالغ بر ۱۹ هزار میلیارد تومان برای محرومیت زدایی در سراسر کشور اختصاص داده شد که سهم ساوه و زرندیه از این اعتبار ۹۵ میلیارد تومان است.

او افزود: هرساله خسارات ناشی از خشکسالی موجب لطمات جبران ناپذیری به کشاورزان می شود که مجلس با تعیین مبلغ 40 هزار میلیارد تومان، سعی دارد با توزیع عادلانه ، بخشی از دغدغه های این قشر زحمت کش را مرتفع نماید.

نماینده مردم ساوه و زرندیه همچنین از اداره منابع طبیعی خواست تا تمهیدی اتخاذ کند که مشکل تداخلات اراضی کشاورزان برطرف شود و با سنددار شدن اراضی میزان رضایتمندی مردم افزایش یابد.

فرماندار ساوه نیز از برنامه ریزی و تخصیص اعتبار برای حل معضلات روستاییان در کمیته برنامه ریزی شهرستان خبر داد و گفت: رفع مشکلات در قالب یک برنامه ی زمان بندی کمک خواهد کرد تا همچنان روستاها به عنوان کانون‌های تولید پویاتر از گذشته با ارائه خدمات مناسب در خدمت نظام باشند.

رفع معضل تداخلات اراضی مردم با اراضی ملی، تامین آب آشامیدنی، سند دار کردن اراضی کشاورزی، ساماندهی طرح های هادی روستاها، از مهمترین مسایل مطرح شده در نشست مسئولین با مردم در روستاهای نوبران ساوه بود.

گفتنی است روستاییان با وجود مشکلات فراوان، برای حضور در انتخابات 28 خردادماه آماده هستند و عزم شان را برای انتخاب رییس جمهوری که برای حل معضلات روستاییان برنامه داشته باشد جزم کرده اند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.