۵۲۰ داوطلب انتخاباتی در شهرستان‌ها تایید صلاحیت شدند

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان جنوبی از تایید صلاحیت ۵۲۰ نامزد انتخاباتی در شهرستان های استان خبر داد.

حسین پور دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: تعداد داوطلبین انتخابات شوراهای اسلامی در استان ۶۲۳ نفر بود که در نهایت ۵۲۰ نفر تایید صلاحیت شدند.

او افزود: از تعداد افراد ثبت نامی ۶۶ نفر رد صلاحیت شدند که هیئت نظارت استان ۱۴ نفر را تائید کرد و پس از بررسی شکایات در هیئت مرکزی تهران، ۴ نفر دیگر هم تایید صلاحیت شدند.

حسین پور در خصوص ملاک های تائید صلاحیت نامزد های انتخاباتی شهر و روستا ها بیان کرد: ۵ مرجع داریم که از آنها استعلام گرفته می شود و در بعضی از مواقع، دادگستری محکومیت کیفری موثر برای رد صلاحیت می دهد و متقاضی با دادن رای قرائت تایید صلاحیت می شود.

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان در خصوص تبلیغات نامزد های انتخاباتی تصریح کرد: از تاریخ ۲۰تا ۲۷ خرداد که زمان رأی گیری است، نامزد های انتخاباتی فرصت تبلیغات دارند.

او ادامه داد: تا روز انتخابات می توان نسبت به صلاحیت افراد تجدید نظر کرد.

حسین پور با اشاره به تبلیغات در فضای مجازی عنوان کرد: افراد در فضای مجازی عملکردشان مورد بررسی قرار می گیرد که تا کنون به دو مورد تذکر داده شده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.