برگزاری انتخابات شورای شهر بیرجند به صورت الکترونیکی/ افزایش شعب اخذ رأی در بیرجند

فرماندار شهرستان بیرجند از افزایش ۱۵ درصدی شعب اخذ رأی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ناصری فرماندار بیرجند گفت: مقدمات انتخابات الکترونیکی در مرکز استان با آموزش کاربران، فراهم کردن تجهیزات لازم و ارسال تعدادی از صندوق‌های الکترونیک از سوی وزارت کشور آغاز شده است و نحوه رأی دادن الکترونیکی نیز از طریق صدا و سیما و سایر رسانه‌ها به مردم آموزش داده می‌شود.

او  با اشاره به نحوه اخذ رأی الکترونیکی افزود: احراز هویت در تمامی شعب اخذ رأی سراسر کشور یکسان است و فرقی میان انتخابات الکترونیکی و دستی در این زمینه وجود ندارد؛ همچنین احراز هویت رأی دهندگان فقط یک بار انجام می‌شود.

ناصری اظهار کرد: در روند اخذ رأی الکترونیکی پس از احراز هویت، شناسنامه فرد مُهر می‌شود و شماره ملی وارد سامانه شده و احراز هویت صورت می‌گیرد.

فرماندار بیرجند تصریح کرد: سپس کارت اخذ الکترونیکی رأی در اختیار فرد قرار می‌گیرد و به جای آنکه کاغذی به عنوان تعرفه دریافت و اسامی روی آن نوشته شود، فرد پای دستگاه می‌رود و با وارد کردن کد داوطلب، تصویر او را روی صفحه مانیتور مشاهده می‌کند و پس از آنکه رأی خود را ثبت کرد، دکمه پایان رأی‌گیری را می‌زند.


بیشتر بخوانید


او گفت: دستگاه رأی فرد را چاپ کرده و برش می‌زند و آن را در صندوق پیش‌بینی شده زیر دستگاه می‌اندازد.

ناصری بیان کرد: تسریع در روند رأی‌گیری و شمارش آرا از مزیت‌های انتخابات الکترونیکی است و شهرستان بیرجند با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر، ۹ عضو اصلی شورای شهر و ۶ عضو علی‌البدل دارد.

فرماندار بیرجند افزود: حدود پنج هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، حفاظتی و ستادی کار برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ماه را در این شهرستان برعهده دارند.

او عنوان کرد: به منظور افزایش سرعت در روند انتخابات و حفظ سلامتی مردم، شعب اخذ رأی این شهرستان ۱۵ درصد نسبت به انتخابات دوره گذشته شورا‌ها و ریاست جمهوری افزایش یافته است.

ناصری اظهار کرد: تعداد شعب اخذ رأی در شهرستان بیرجند از ۲۰۵ شعبه در انتخابات ۹۶ به ۲۳۰ شعبه در انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزایش یافته است.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه از مجموع ۲۳۰ شعبه اخذ رأی، ۱۱۵ شعبه شهری که پنج شعبه آن سیار و مابقی ثابت است اظهار کرد: از ۱۱۵ شعبه روستایی، ۳۰ شعبه ثابت و ۸۵ شعبه سیار است که از این تعداد ۲۲ شعبه سیار برای انتخابات ریاست جمهوری در روستا‌هایی که انتخابات شورا ندارند رأی مردم را جمع‌آوری می‌کنند.

او گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا یکی از موضوعات مهم در برگزاری انتخابات، رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از شیوع این ویروس است که برای تحقق این امر نیز در شعب اخذ رأی برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته و در این راستا برخورداری از فضا‌های مناسب، امکان تهویه مناسب هوا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در بازنگری شعبه‌های اخذ رأی لحاظ شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.