محقق تیم پروژه واکسن کوو ایران برکت گفت: تزریق انواع مختلف واکسن کرونا برای یک مرحله از واکسیناسیون، هیچ حساسیتی برای افراد ایجاد نمی‌کند.

مینو محرز محقق تیم پروژه واکسن کووایران برکت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات تزریق دوز دوم واکسن کرونا با واکسن‌های ایرانی اظهار کرد: افرادی که در مرحله اول دریافت واکسن کرونا، با واکسن‌های خارجی واکسینه شدند، اکنون می‌توانند برای تزریق دوز دوم از واکسن ایرانی برکت استفاده کنند، چراکه میزان واکسن تولید شده در دنیا بسیار کم است.

او درباره نگرانی مردم از وجود و بروز حساسیت‌های دارویی در پی تزریق واکسن‌های مختلف برای یک مرحله از واکسیناسیون کرونا گفت: تزریق واکسن به این شکل هیچ حساسیتی برای افراد ایجاد نمی‌کند و حتی اگر پلتفرم‌هایی ساخت دو واکسن با یکدیگر متفاوت باشد نیز این اقدام شدنی است.

محقق تیم پروژه واکسن کووایران برکت ادامه داد: مردم با خیال راحت برای دوز دوم از واکسن ایرانی کووایران برکت استفاده کنند، چرا که در آمریکا مطالعاتی در این خصوص انجام شده و بی عارضه بودن آن به اثبات رسیده است.

محرز تصریح کرد: درخواست صدور مجور اورژانسی تزریق عمومی واکسن کوو ایران برکت را به وزارت بهداشت اعلام شده است و همچنان منتظر این هستیم که مجوز مربوطه برای این واکسن صادر شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
خداروشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
همیشه عشق ،
همیشه برکت ،
همیشه ایران ،
بادا
بادا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
عجب
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
خانم محرز زمان تزریق دوز دوم مرحله دوم خیلی وقته گذشته شما خواب تشریف داشتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
همین امروز با ۴۰۳۰ صحبت کردم ... میگفت نمیشود دز دوم را با واکسن دیگری بزنید ..دز اول را سینو فارم زدم ... اما اکنون. خانم دکتر محرز میگوید اشکالی ندارد دز دوم را برکت بزنید . بیمار قلبی هستم .. دیابت دارم, کلیه ها نا رسائی دارند و، دیسک کمر و گردن و سیاتیک و ......الی ماشاالله .. نمیشمرم دیگه. ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
چه جالب ، دقیقا وقتی که حتی یه دونه واکسن خارجی هم وارد نمیشه اینو میگین تا هفته پیش چیزای دیگه ای میگفتی خانم محرز !! سلامتی مردم به چه قیمت؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
با عزیزان خودتم اینکارو میکنی خجالت دا ره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
اول از همه به همین محرز واکسن بزنید سنش بالاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
ایشونم هر دفعه یه چیز میگن..قبلا که میگفتن با توجه به نوع ساخت واکسن (ژنوم ویروس، ویروس کشته شده و ...) و اینکه فاصله بین تزریق دو دوز در واکسن های متفاوت فرق داره همچین چیزی نمیشه. مثلا چطور میشه کسی دوز اول اسپوتنیک زده باشه و بعد بیاد برکت بزنه که ساختار متفاوتی داره! و گفته بودن با توجه به اینکه سینوفارم و برکت مشابه هم هستن میشه دوز دوم رو برکت زد.....خواسته من یکی از شما اینه هر چی میزنید بزنید ولی مردم رو درازگوش فرض نکنید.
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
بله، اتفاقا اون مطالعات نشون میده استفاده از دو پلتفرم برای دوز اول و دوم باعث افزایش ایمنی واکسن میشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
من که واکسن ایرانی میزنم، حداقل اگه حساسیت داشته باشه کشور خودمون باید پاسخ بده ولی اگه خارجی باشه هیچ کاری از دستمون بر نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
فقط به فکر تجارت واکسن تولیدی شرکتشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
من یک سوال دارم چطور مطالعاتی در باره واکسن برکت در آمریکا صورت گرفته وقتی که فرمول ساخته شده رو به سازمان بهداشت جهانی نگفتید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ و نکته دوم این هست این مطالعات در کدام مرکز صورت گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
به ستاد اجرایی فرمان و دانشمندان و پزشکان ایرانی افتخار میکنیم.
خدا قوت
آخرین اخبار