سرمست گفت:امسال برای احیای ۳۸ واحد صنعتی راکد و غیرفعال قم هدف‌گذاری شده که تاکنون احیای ۶ واحد انجام پذیرفته‌است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،بهرام سرمست استاندار قم روز سه شنبه در پایان بازدید از چند واحد صنعتی در شهرک صنعتی شکوهیه قم گفت: امسال و در ادامه فعالیت‌های سال‌های ۹۸ و ۹۹ که به‌عنوان رونق تولید و جهش تولید نامگذاری شده بود، طرح سه شنبه‌های اقتصادی و بازدید هفتگی از واحد‌های تولیدی صنعتی استان در دستور کار قرار گرفت.

استاندار قم در ادامه با اشاره به‌ بازدید از واحد‌های تولید دستگاه تصفیه آب خانگی و قطعه‌های این محصول و همچنین افتتاح مجدد واحد تولید کننده فیلتر تصفیه آب عنوان کرد: امسال برای احیای ۳۸ واحد هدف گذاری و برنامه ریزی شده که تا به‌حال و در عرض ۲ ماه گذشته ۶ واحد را احیا کردیم و بقیه را نیز طی هفته‌های آینده احیا خواهیم کرد.

سرمست، صادرات محوری را نیز از دیگر شاخص‌های این واحد‌ها ذکر کرد و گفت: محصول‌های این واحد‌ها به‌بیش از ۱۰ کشور صادر می‌شود و این نکته مهمی است که بر تمام کارآفرینان تاکید داریم.

استاندار قم یادآور شد:یکی از ویژگی‌های واحد‌هایی که بازدید کردیم،تکیه بر دانش بومی، خلاقیت و نوآوری کارآفرینان داخلی است.

سرمست اضافه کرد: تولیدکنندگان و صنعتگران استان هم در ارتباط با بومی سازی تکنولوژی و هم در رابطه با صادرات محور بودن محصول‌های خود همت کنند.

او گفت: صنایعی که هم بُعد صادرات محور و هم بُعد تکنولوژی و ساخت داخل دارند را پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.

استاندار قم بیان کرد: حمایت از صنایعی که دانش بنیان هستند نیز از اولویت‌های مهم اقتصادی صنعتی دولت دوازدهم به‌شمار می‌آید،بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در قم فعال است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار