معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۰ به هیچ عنوان به موضوع سند ۲۰۳۰ اشاره نشده است.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۰، دولت مطلقا و به هیچ وجه برای سند ۲۰۳۰ حکم، بودجه‌ و اعتباری را نیاورده و تعهدی را نیز در این باره نپذیرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در قانون بودجه ۱۴۰۰ مطلقا به موضوع سند ۲۰۳۰ پرداخته نشده است، بیان کرد: مطلبی که یکی از نمایندگان مجلس تذکر داد، صرفاً بر اثر اشتباه سهوی بود که یک کارشناس در یکی از جداول انجام داده بود که بلافاصله سازمان برنامه و بودجه، هم در فایل و هم در نسخه‌های کاغذی آن را اصلاح کرد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: فکر می‌کردیم چون توضیحاتی که داده‌ایم، مستدل و مستند بود و قانون بودجه هم کاملاً مشخص و گویا است، قضیه حل و فصل شده تا اینکه هفته گذشته دیدیم این درخواست در دستور هفتگی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

امیری با اشاره به گزارش دیروز کمیسیون قضایی مجلس تصریح کرد: دیروز در مجلس گزارش کمیسیون قضایی قرائت شد. البته این گزارش هم از جهت شکلی و هم از جهت ماهیتی ایرادهایی داشت و متاسفانه مثل موارد دیگر که درخواست اعمال ماده ۲۳۴ می‌شود، به نماینده دولت اجازه صحبت داده نشد.

وی با اشاره به ضرورت رعایت انصاف و قانون خاطرنشان کرد: قاعده‌اش این است که وقتی گزارشی از یک کمیسیون در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود، اصول انصاف و قواعد دادرسی بر این است که کسی که گزارشی بر علیه او قرائت می‌شود، به او اجازه دفاع و صحبت بدهند اما گزارش کمیسیون قضایی یکطرفه قرائت شد و اجازه صحبت هم به نماینده دولت ندادند.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: این گزارش در ادامه به رأی گذاشته شد و حدود ۱۸۰ نفر از نمایندگان محترم به آن رأی دادند و البته سه نفر مخالف بودند و سه نفر ممتنع و تعدادی هم در رأی شرکت نکردند.

امیری افزود: درخواست ما این است که در چنین مواردی براساس اصول انصاف و قواعد دادرسی اجازه بدهند دولت صحبت کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سند 2030 ، هیئت دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
سند 2030 مال زمانی بود که نحریم نبودیم
آخرین اخبار