عماد تشکری گفت: کارفرما باید با پیمانکارانی قرارداد منعقد کند که صلاحیت انجام کار آنان از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تایید شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، عماد تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اعلام این خبر گفت: گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری مدرکی است که براساس مقررات آیین نامه ایمنی امور پیمانکاری به منظور اعلام صلاحیت ایمنی متقاضی از سوی کمیته استانی تشخیص صلاحیت یا کمیته تجدید نظر برای پیمانکار واجد شرایط صادر می‌شود و اصالت آن از طریق سامانه قابل استعلام است. https://svcc.mcls.gov.ir

تشکری ادامه داد: گواهینامه‌های آموزشی که مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار با عناوین ایمنی و بهداشت کار برای کارفرمایان و صاحبان کار پیمانکاری، برای مدیرعامل یا اعضای هیات مدیره؛ ایمنی و بهداشت کار برای کارگران تحت پوشش پیمانکاران برای کارگران پیمانکاران، شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک و آموزش عمومی ایمنی برای مسئولین ایمنی صادر می‌نماید به هیچ عنوان جایگزین گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری نبوده و لازم است پیمانکاران برای گرفتن گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری از طریق سامانه فوق اقدام کنند.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: کارفرما باید با پیمانکارانی قرارداد منعقد کند که صلاحیت انجام کار آنان از نظر ایمنی از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تایید شده است و در صورت شناسایی پیمانکاران فاقد گواهینامه صلاحیت ایمنی، پرونده‌های آن‌ها به مراجع قضایی ارجاع و به منظور جلوگیری از ادامه فعالیت آنان مطابق مقررات پیگیری بعمل می‌آید.

او افزود: انجام کار در استان‌های غیر از استان صادر کننده گواهینامه صلاحیت ایمنی منوط به اطلاع کتبی به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان محل فعالیت و استفاده از کارگران آموزش دیده در زمینه ایمنی است.

تشکری خاطرنشان کرد: برای پیمانکاران بدون پیمان فعال، پس از ثبت اطلاعات از سوی متقاضی و درخواست در سامانه و ارائه مستندات لازم برابر دستورالعمل ابلاغی برای شرکت در مناقصه، معرفی نامه به دستگاه مناقصه گذار توسط اداره کل استان صادر می‌شود.

او ادامه داد: معرفی نامه به مدت دو ماه از تاریخ صدور، معتبر است و متقاضی معرفی‌نامه پس از برنده شدن در مناقصات، مکلف است نسبت به اخذ گواهینامه تائید صلاحیت ایمنی پیمانکاری اقدام کند.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد تاکید کرد: کلیه مسئولیت‌ها و تعهدات طرفین پیمان، امکانات و منابع مورد نیاز برای انجام اقدامات کنترلی و پیشگیرانه و هزینه‌های مربوط به امور ایمنی باید شفاف در متن قرارداد لحاظ شود و پیمانکار از ابتدای قرارداد با نظارت کارفرما موظف به اجرای آن است.

تشکری با بیان اینکه کارفرما مکلف است با توجه به قوانین و آیین‌نامه‌های موجود و مفاد قرارداد، بر عملکرد ایمنی کلیه پیمانکاران خود و آموزش‌های مورد نیاز پرسنل تحت پوشش پیمانکاران اصلی و فرعی در زمینه‌های ایمنی از طریق مراجع ذیصلاح نظارت نماید تصریح کرد: پیمانکاران ملزم به ثبت آمار و ارایه گزارش حوادث ناشی از کار به کارفرما برای ارسال به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی محل مطابق دستورالعمل اجرای تبصره یک ماده ۹۵ قانون کار جمهوری اسلامی ایران هستند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۵:۵۸ ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
فکری به حال طرح اقدام ملی مسکن قبلی کنید بی خودی پول از مردم نگیرید و برای دولت بعد بدهی ایجاد کنید
آخرین اخبار