مدیرکل موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی ایران به اهمیت گونه‌های فسیلی منطقه مراغه اشاره کرد و گفت:بخش اداری و مهمانسرای مرکز تحقیقات فسیل و دیرینه‌شناسی کشور که در این شهرستان در حال احداث است، از محل اعتبارات سازمان حفاظت محیط زیست تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمد مدادی مدیرکل موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی ایران در بازدید مسئولان سازمان محیط زیست و فرماندار مراغه از مرکز تحقیقات فسیل و دیرینه‌شناسی مراغه گفت:تکمیل این بخش از مرکز تحقیقات فسیل و دیرینه شناسی با هدف کامل شدن زیرساخت‌های این مرکز علمی و پژوهشی انجام خواهد شد.

اوافزود:همچنین برای تکمیل و بهره‌برداری از این مرکز علمی و تحقیقاتی، برنامه‌ریزی برای تخصیص اعتبارات ملی و استانی در حال انجام است.

او بیان کرد: برای این منظور نیز کارگروه ملی و منطقه‌ای با حضور مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری تشکیل خواهد شد و در قالب تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه، اعتبار مورد نیاز در قالب ردیف بودجه پیش‌بینی خواهد شد.

مدیرکل موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی ایران با بیان اینکه منطقه فسیلی مراغه به خاطر پراکندگی بالای فسیل مهره‌داران از مناطق بی‌نظیر فسیلی در ایران و جهان است اظهار داشت: طرح احداث مرکز تحقیقات فسیل مهره‌داران ایران نزدیک به ۱۵ سال پیش با هدف انجام کار‌های پژوهشی آغاز شد لیکن این طرح نیمه‌تمام رها شده و اکنون برای تکمیل آن تلاش می‌شود.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: فسیل ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.