برخورد با وسایل نقلیه پلاک مخدوش با جدیت پیگیری می‌شود

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: تشدید برخورد با تخلفات پلاک مخدوش در دستور کار پلیس راه خراسان جنوبی قرار گرفته است و رانندگانی که اقدام به مخدوش کردن پلاک خود می‌کنند از چشم دوربین‌های پلیس دور نخواهند ماند.

سرهنگ رضایی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: طرح تشدید و اجرای گسترده برخورد با تخلفات پلاک در خراسان جنوبی در دستور کار جدی پلیس راه استان قرار گرفته است و رانندگانی که در اعداد و ارقام پلاک خودروی خود تغییر ایجاد کرده و اقدام به پوشش پلاک کنند، متوقف شده و اعمال قانون خواهند شد.

او افزود: رسالت پلیس برقراری نظم و امنیت ترافیکی و پیشگیری از وقوع تخلفات و تصادفات رانندگی است و یکی از مهمترین ابزار‌های مورد استفاده پلیس برای رسیدن به این هدف، اعمال قانون رانندگان متخلف است.

سرهنگ رضایی تصریح کرد: هدف ما از اعمال قانون صرفاً صدور قبض جریمه نیست بلکه تخصیص نمره منفی، ضبط گواهینامه، توقیف خودرو در پارکینگ و سایر امتیازات منفی که بر اساس اجازه قانون در اختیار پلیس قرار گرفته اند همگی از مصادیق اعمال قانون محسوب می‌شوند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی ادامه داد: در تمامی روش‌ها، پلیس از پلاک نصب شده بر روی وسیله نقلیه برای اعمال قانون استفاده می‌کند که گاهی افرادی به منظور فرار از چنگال قانون و دور ماندن از دید پلیس و دوربین‌های کنترل ترافیک، اقدام به مخدوش کردن عمدی پلاک وسیله نقلیه خود می‌کنند.

او بیان کرد: این رفتار علاوه بر اینکه بر اساس قانون مجازات اسلامی جرم محسوب می‌شود از دیدگاه مقررات ترافیکی نیز تخلف بوده و با رانندگان متخلف بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار