مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث‌فرهنگی از تصویب حریم آثار و بنا‌های تاریخی در خوزستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی پورعلی مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث‌فرهنگی در سفر به خوزستان که به منظور تطبیق عرصه و حریم چند اثر تاریخی در شهرستان‌های رامهرمز و ایذه انجام شد،گفت: مقرر شده چند اثر ارزشمند در این استان مورد بررسی نهایی قرار گیرند.

او با اشاره به بازدید میدانی از محوطه تاریخی جوبجی در رامهرمز، عمارت موسوم به اتابکان، کول‌فرح و اشکفت‌سلمان در ایذه افزود: حریم محوطه کول‌فرح ایذه تصویب شده و در حال طی شدن مراحل ابلاغ در وزارت است، همچنین تلاش داریم تا روز دوشنبه ۴ اثر دیگر را به جمع‌بندی نهایی برسانیم که تا پایان دولت حرائم این آثار نیز تصویب و ابلاغ شوند.

احمدرضا حسینی‌بروجنی معاون میراث‌فرهنگی خوزستان بیان داشت: پیش از این، با نظر مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی وزارتخانه عرصه و حریم چند محوطه تاریخی در استان تصویب شد و مراحل ابلاغ آن‌ها در حال نهایی شدن هستند.

او تصریح کرد: همچنین دوشنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۰ در جلسه‌ای به همین منظور تعیین عرصه و حریم عمارت موسوم به اتابکان و اشکفت‌سلمان نهایی خواهند شد، ضمن اینکه مراحل نهایی تعیین عرصه و حریم محوطه کول‌فرح ایذه انجام و به زودی به استانداری خوزستان ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.