تدابیر طب سنتی برای سلامتی قلب

متخصص طب سنتی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تدابیر طب سنتی برای سلامتی قلب را ارئه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، هاله تاج الدینی، متخصص طب سنتی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه سلامت قلب نقش موثری در سلامت جسمی و روانی فرد دارد و به همین دلیل بیشترین توجه باید به حفظ سلامت قلب و جلوگیری از بروز بیماری آن باشد، گفت: قلب از گرم‌ترین و خشک‌ترین اندام‌های بدن است؛ زیرا عضوی است که بیشترین فعالیت را در بدن انجام می‌دهد.

او با اشاره به اینکه طب  سنتی برای سلامتی قلب تدابیر مختلفی دارد، بیان کرد: استفاده از میوه و سبزیجاتی، مانند: ریحان، سیب، به و انار برای سلامت قلب مفید است.

تاج الدینی با بیان اینکه بوییدن گیاهان و میوه‌های خوشبو، مثل گل سرخ، شکوفه سیب، بیدمشک، ریحان و گلاب باعث تقویت قوای قلب می‌شود، گفت: ورزش معتدل باعث تقویت اعضا و حرارت ذاتی بدن می‌شود.

او افزود: حالت‌های روحی نوسانی مانند غضب، ترس، خجالت و فرح؛ اگر به افراط باشد باعث ضعف قلب می‌شوند و در صورت غلبه یکی از این حالت‌های روحی نفسانی، خوردن مفرحات مقوی و شنیدن حکایات و داستان‌های فرح بخش و نشاط افزا توصیه می‌شود.

 متخصص طب سنتی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه برای سلامت قلب، استفاده از روغن جامد باید در رژیم غذایی کاهش داده شود و جایگزینی آن با روغن کنجد و زیتون بسیار مناسب است، تصریح کرد: افراد از مصرف غذا‌های کارخانه ای، غذا‌های غلیظ، مانند: ماکارونی، سالاد الویه و فست فود اجتناب کنند.

او به افراد توصیه کرد: صرف روزانه سه استکان از ترکیب مساوی عرقیجات بیدمشک، فرنجمشک، سنبل الطیب، اسطوخودوس و بادرنجبویه برای آرامش قلب موثر است.

تاج الدینی نوشیدن دمنوش گل گاوزبان برای تقویت قلب را  مناسب عنوان کرد و گفت: یک ترکیب نشاط آور و فرح افزا و مفید برای قلب، استفاده از شربت گلاب زعفران است و مصرف جوارش آمله، مربای آمله و میوه به برای تقویت قلب توصیه می شود. 

او بیان کرد: گل سرخ برای قلب جزو  بهترین‌ها هست و بوییدن اسانس حاصل از این گیاه نشاط آور است.

 انتهای پیام/ م 

برچسب ها: طب سنتی ، قلب و عروق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار