علیرضا زاکانی به مردم استان مرکزی چه گفت؟

زاکانی پنجمین نامزد ریاست جمهوری بود که از شبکه آفتاب با مردم استان مرکزی گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، طبق قرعه کشی علیرضا زاکانی پنجمین نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود که از شبکه آفتاب در برنامه" ایران سرای من" با مردم استان مرکزی گفتگو کرد.

علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بخش نخست صحبت‌های خود در برنامه "ایران سرای من" به تشریح مشکلات مردم اختصاص داد با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از منابع کشور در دست رئیس جمهور است گفت: آنچه که اکنون در کشور اتفاق افتاده زیبنده مردم بزرگ ایران نیست و باید مشکلات مردم را حل کنیم.

زاکانی افزود: ما برخوردار از اسلام عزیز و تمدن با پیشینه چند هزار ساله و اقوام و مذاهب و اقلیت‌ها هستیم، اما امروز به خاطر بی دقتی شاهد فقر، فساد، تبعیض و مشکلات متعددی هستیم که به واسطه تورم به وجود آمده است و امکان تغییر وضعیت موجود و حل مشکلات حضور در پای صندوق‌های رای است.

او اضافه کرد: دولت بر این باور است که از طریق اتکا به خارج مشکلات کشور حل می‌شود در صورتی که تحریم یک استراتژی آمریکا برای برخورد با ملت رشید ایران است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: من قصد دارم با تکیه بر ظرفیت‌های داخل کشور از این ظرفیت‌ها به عنوان پلی برای رشد و پیروزی و پیشرفت و رفع مشکلات مردم استفاده کنم.

او ادامه داد: باید رویکرد را تغییر دهیم و توانمندی‌های داخلی را اصل قرار دهیم و از همه پتانسیل‌های منطقه و جهان در جهت سرآمدی ایران عزیز استفاده کنیم.

زاکانی اظهار کرد: دولت بنده، دولت اقدام و اصلاح است نه دولت حرف و شعار ما قصد داریم در داخل کشور با عقلانیت، معنویت، عدالت و خلاقیت زمینه تحقق افتخارات بزرگ را فراهم کنیم.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: برای تغییر وضعیت موجود باید همه ابعاد کشور تغییر کند و ما ۴ رویکرد تحولی را انتخاب کردیم، رویکرد اول اقتصاد و مدیریتی است و اساس آن جهش تولید است و علت این انتخاب مشکلات متعدد اقتصادی است که مردم را در فشار قرار داده است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: ما در کنار جهش تولید دنبال این هستیم که کشور را بر مدار شایستگی اداره کنیم و در این راستا توجه به حکمرانی فضای مجازی و دولت الکترونیک خواهیم داشت.

او با اشاره به اینکه چهار بخش اعتبار ملی، اعتبارات ملی استانی، اعتبارات وزارتخانه‌ها و اعتبارات استان‌ها در مجلس در بحث بودجه کشور مد نظر نمایندگان قرار میگیرد افزود: ۹۰ درصد تصمیم گیری‌ها برای استان‌ها خارج از استان گرفته می‌شود و این وضعیت باید تغییر کند.

زاکانی افزود: باید در استان‌ها بازآمایش با محوریت تمرکز زدایی انجام گیرد تا بتوانیم توانمندی‌های اجتماعی و سیاسی را مشخص کنیم و بر مبنای آن بتوانیم ۴۵۱ شهرستان را محور حرکت کشور قرار دهیم و اختیارات ویژه برای اداره شهرستان، هزینه کرد.

او تصریح کرد: باید انتقال اعتبارات و استفاده از نخبگان آن در منطقه را فراهم کنیم، ماده ۱۱۰ قانون مالیات‌های مستقیم این امکان را ایجاد می‌کند که مالیات در همان محل گرفته شود و هر همان محل استفاده شود.

این نامزد ریاست جمهوری مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی و اداری را از دیگر اهداف خود برشمرد و گفت: این مبارزه با استفاده از دولت الکترونیک و تمرکز زدایی از مرکز رخ خواهد داد.

او ادامه داد: باید با تنه‌های فساد برخورد کنیم و من در برخورد با مفسدان اقتصادی سربلند بیرون آمده ام و مبارزه با فساد، لختی‌ها و سستی‌ها مهم است و این مبارزه باید از خود دولت شروع شود تا دولت چالاک و پاسخگو شود.

زاکانی اضافه کرد: تکیه دولت به ملت است و با مشارکت و انسجام ملی، امکانی را فراهم خواهیم کرد که دولت نیازمند ملت باشد و با شبکه سازی و استفاده از نخبگان ملی و محلی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی محقق شود.

او افزود: امکانی را فراهم می‌کنم که اصل ۸ و ۲۷ قانونی اساسی که اعتراضات مردم نسبت به امورات اجتماعی است امر پذیرفته شده باشد و آن را نهادینه خواهیم کرد.

این نامزد ریاست جمهوری به سفر خود به مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: به مشکلات مردم آگاهم و مشکلات نقاط مختلف کشور را به دست اوردیم و در سایتی این مباحث و مشکلات گردآوری شده است.

او اظهار کرد: مردم استان مرکزی حق بزرگی برگردن ما دارند و امام خمینی (ره) از این استان پا به جهان گذاشت و افتخاری کسب کرد به نام انقلاب اسلامی با همت مردم عزیر ایران، بزرگانی همچون قائم مقام، امیرکبیر و دکتر حسابی عزیزانی هستند که هرکدامشان افتخار آفرین بودند.

زاکانی تصریح کرد: استان مرکزی جنبه‌های ممتاز صنعتی و کشاورزی دارد و مردم این استان از آلام و درد‌هایی و مشکلاتی و نواقصی رنج می‌برد و این استان گردشگری و زیر ساخت‌های معیوب دارد و در آن بیکاری جوانان و آلودگی هوا مشهود است.

او گفت: نبود صنایع تبدیلی کشاورزی آزار دهنده است و کمبود امکانات فرهنگی و تفریحی یک تنگنا‌هایی در فضای استان ایجاد کرده و این در حالی است که ماشین سازی اراک با آن عظمت فعال است، اما با واردات بی رویه ماشین آلات عملا به ظرفیت‌های داخلی بی توجهی می‌شود.

این نامزد ریاست جمهوری عنوان کرد: بسیاری از سرمایه‌های موجود در استان مرکزی راکد است و کارگران و اهل فن می‌گویند برخی با واردات بی رویه بن مایه اساسی تولید را هدف قرار داده اند و متاسفانه باید بگویم دستان پنهان کسانی که به رشد و توسعه کشور خیانت می‌کنند در پس واردات بی رویه کالا‌ها و قاچاق کاملا نمایان است.

او افزود: یکی از راه‌های ایجاد تولید و اشتغال مبارزه با قاچاق کالا است و سالانه ۲۱ تا ۲۵ میلیارد دلار کلای قاچاق به کشور وارد می‌شود و ۹۵ درصد این قاچاق از طریق ورودی‌های رسمی اتفاق می‌افتد.

زاکانی گفت: هر یک میلیارد دلار قاچاق ۱۰۰ هزار شغل را در کشور از بین می‌برد این را بدانید که دولت "اقدام و اصلاح" با همه وجود در مقابل قاچاق و قاچاقچی خواهد ایستاد.

او افزود: باید ظرفیت‌های کشور در مسیر رشد و تولید قرار بگیرد و تمام دقت ما بر این است که از طریق فنآوری اطلاعات که در سایت "دولت یار" متشر شده بتوانیم مسائل ۴۵۱ شهرستان را استخراج و برای رفع آن چاره اندیشی کنیم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.