رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی وزارت علوم از حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری درباره ایده شرکت‌های استارتاپی در حوزه فناوری‌های ورزشی خبر داد.

علی شریف نژاد رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: مرکز فناوری و نوآوری ورزش ایران تنها مرکز رسمی و تحت حمایت معاونت عالی ریاست جمهوری و معانت پژوهشی وزارت علوم است.

او افزود: این مرکز به صورت تخصصی در حوزه ورزش فعالیت خود را ادامه می‌دهد و از تیم‌های استارت آپ و ایده جوانان نخبه و خوش ذوق و با علاقه در حوزه‌های سخت افزاری و نرم افزاری ورزش حمایت می‌کند.

شریف نژاد تصریح کرد: در حال حاضر محصولات ۱۲ تیم استارتاپ به مرحله نمونه اولیه رسیده و برخی از آن‌ها حتی فروش‌هایی را هم داشته اند که باعث افتخار بوده، در مجموع نمونه‌ها و کار‌های تولید شده این تیم‌های استارتاپ منحصر به فرد است و ویژگی اصلی این محصولات این بوده که ساخت شرکت‌ها و تیم‌های خلاق ایرانی است و اگر به تبع نیاز به حمایت یا نیاز به خدمات و پشتیبانی تجهیزات داشته باشد با توجه به اینکه دانش فنی آن در این مرکز و تحت نظر تیم‌های استارتاپی ایجاد شده فرآیند به روز رسانی آن در حال انجام است.

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره استقبال افراد از محصولات فناورانه ورزشی گفت: یکی از این دستگاه‌ها مانند کفپوش تعاملی هوشمند در برخی مجموعه‌ها مانند کمیته ملی المپیک، ایران مال و بعضی باشگاه‌ها مستقر شده و فروش‌هایی هم داشته اند و به همین ترتیب تیم استارتاپی ما خدمات خود را ارائه می‌دهد.

او با بیان اینکه در حوزه نرم افزاری یکی از تیم‌های استارتاپی نرم افزار با مربی را تولید کرده، تاکید کرد: با توجه به اینکه کرونا خیلی از باشگاه‌های ورزشی را تحت تاثیر قرار داده و برای ادامه فعالیت مشکلاتی را برای آن‌ها ایجاد کرده؛ بنابراین فناوری‌های جدید در فضای مجازی کمک زیادی به ورزشکاران و مربیان می‌کند.

شریف نژاد درباره تامین بودجه محصولات فناورانه ورزشی گفت: عمده بودجه توسط معاونت علمی ریاست جمهوری تامین و حمایت شده و امیدواریم که بتوانیم با معاونت همکاری‌های خود را توسعه ببخشیم، در حال حاضر چند شرکت دانش بنیان و شتاب دهنده به مجموعه‌های ما اضافه شده اند و در حال توسعه این اکوسیستم هستند و این موارد در اختیار تیم‌های استارتاپی قرار گرفته اند.

او افزود: بعضی از این پروژه‌ها با توجه به اینکه ایده هستند احتمال دارد که به مرحله عملیاتی و اجرایی نرسد، اما تمام تلاش خود را کرده ایم تا یک فضای کار اشتراکی را برای تیم‌های استارتاپی ایجاد کنیم و آن‌ها را با برگزاری دوره‌های ورزشی حمایت کنیم تا هزینه‌های صرف شده بتوانند در مسیر درستی به سرانجام برسند.

او اضافه کرد: حدود ۳ سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان برای توسعه محصولات فناورانه ورزشی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد حمایت واقع شده ایم.

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: در حال حاضر این استارتاپ‌ها با آکادمی ملی المپیک، باشگاه سپاهان، دانشگاه‌های وزارت علوم، سازمان ورزش شهرداری و ... قرارداد منعقد کرده و در تلاش هستیم تا بتوانیم چند عدد از این تجهیزات و استارتاپ‌ها را تکثر کرده تا از خدماتشان بهره ببریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.