معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای استان همدان نسبت به احتمال افزایش بیماری کرونا با شروع سفر‌ها به استان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر ابراهیم جلیلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای استان همدان گفت: در حال حاضر ۴۵۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند و روزانه ۶۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند.

او  بیان کرد: آمار موارد مبتلا و بستری در هفته‌های گذشته و پس از پیک چهارم به صورت نزولی بود، اما در روز‌های گذشته این آمار ثابت شده‌است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با اشاره به آغاز فصل تابستان و احتمال افزایش سفرها به همدان گفت: در صورت افزایش سفرها و رعایت نشدن شیوه نامه های بهداشتی افزایش شیوع کرونا ویروس محتمل است.

جلیلی با بیان اینکه تعداد موارد بستری در پیک چهارم ۱۷۵۰ مورد بوده است، گفت: در حال حاضر این آمار به ۴۵۰ مورد رسیده و به صورت کلی آمار موارد فوتی ما در پیک چهارم نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر بود.

او در رابطه با وضعیت همدان نسبت سایر استان‌ها گفت: نمی‌توان در یک مدت زمان محدود استان‌ها را با هم مقایسه کرد چراکه موج بیماری از یک استانی شروع می‌شود و سپس سایر استان‌ها را دربرمی‌گیرد و ممکن است در آن برهه زمانی استانی در قله پیک باشد، اما هنوز پیک به استان دیگر نرسیده باشد بنابراین باید مقایسه استان‌ها در مدت زمان طولانی انجام شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا‌ی استان همدان تاکید کرد: در حال حاضر به علت تردد بین استانی، افزایش مسافران در همدان و عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی موارد ابتلا به بیماری افزایش یافته است بنابراین ما باید آماده مواجهه با روند افزایشی این بیماری باشیم.

جلیلی در رابطه با امکانات، تجهیزات و دارو‌هایی که برای مواجهه با ویروس کرونا لازم است، بیان کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر تجهیزات حفاظت فردی، دارو و تجهیزات بیمارستانی در استان نداریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی این سینای استان همدان گفت: مردم برای حضور در انتخابات، شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و در ساعات اولیه به شعبه‌های اخذ رأی مراجعه کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.