قربانی:

۱۰ هزار نفر سوادآموز تحت پوشش قرار گرفتند

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از تحت پوشش قرار گرفتن ۱۰ هزار و ۳۱۰ نفر سواد آموز در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان عصر امروز در اولین نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد، با اشاره به شیوع بیماری کروناو تحت تاثیر قرار گرفتن سیستم آموزشی بر اثر کرونا ویروس، اظهار کرد: به مراتب فعالیت‌های حوزه سوادآموزی بیشتر تحت تأثیر کرونا بوده است.

قربانی با بیان اینکه در حال عادی بسترسازی، شناسایی، جذب و آموزش بی‌سوادان موضوعی سخت بود، افزود: در زمان شیوع کرونا به مراتب نسبت به قبل آموزش این بخش مشکل‌تر شده است.

او گزارشی از افراد تحت پوشش دوره‌های سواد‌آموزی در سال گذشته و میزان تحقق شاخص‌های عملکردی ارایه کرد و گفت: در مجموع در سال ۱۳۹۹ تعداد ده هزار و ۳۱۰ سوادآموز تحت پوشش قرار گرفتند و عملکرد استان ۱۰۲ درصد است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: این مهم با همکاری اعضای شورای پشتیبانی و اهتمام و پیگیری مسئولان حوزه سوادآموزی و دست اندرکاران امر بوده است.

قربانی نرخ سواد جمعیت ۶ سال و بالای استان را در پایان سال ۹۸ بیش از ۸۴ درصد عنوان کرد و گفت: براساس سرشماری سال ۹۵، با سوادی جمعیت استان نسبت به سال ۹۵ بیش از ۲.۵ درصد رشد داشته است.

او افزود: در جمعیت جامعه هدف ۴۹-۱۰ سال نیز نرخ با سوادی استان در سال ۹۸ به میزان ۹۴.۵ درصد رسیده که نسبت به سال ۹۵ حدود ۲.۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در کل وضعیت استان در سوادآموزی را مطلوب ارزیابی کرد و با بیان اینکه در حال حاضر کردستان در بین استان‌های کشور از میانگین کشوری پایین‌تر است، تصریح کرد: طی ۵ سال آینده شرایط استان بهبود پیدا خواهد کرد و کردستان از میانگین کشوری بالاتر خواهد رفت.

قربانی از کسب رتبه دوم کشوری آموزش و پرورش استان در انسداد مبادی بی‌سوادی خبر داد و با اشاره به پوشش کامل دانش‌آموزان لازم‌التعلیم استان، گفت: با اقدامات انجام شده گلوگاه‌های بی‌سوادی بسته شده است.

او همچنین از دستگاه‌های متولی و عضو شورای پشتیبانی درخواست کرد کماکان در اجرای برنامه‌های حوزه سواد آموزی همراهی نمایند و دهیاران نیز در موضوع ریشه کنی بی سوادی همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.