رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، برای مسکو از اهمیت بسیتر زیادی برخوردار است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی خود در روز گذشته (پنجشنبه) با اعلام اینکه افغانستان با تاجیکستان که میزبان پایگاه نظامی روسیه است، مرز مشترک دارد، تاکید کرد خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، برای مسکو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: «نیرو‌های نظامی آمریکا در حال خروج از افغانستان هستند. این کشور به ما بسیار نزدیک است، ما در تاجیکستان پایگاه نظامی داریم. اینکه چطور روابط خود را در این منطقه تنظیم کنیم و چگونه امنیت منطقه را تضمین کنیم، مسئله کاربردی بسیار مهمی است.»

پیش از این نیز زلمای خلیل زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان اعلام کرد دولت افغانستان و گروه طالبان باید پیش از تکمیل خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، به توافق صلح دست پیدا کنند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا شب گذشته درباره خروج این کشور از افغانستان ادعا کرد: «ما ماموریت خود را در افغانستان به پایان رسانده‌ایم و دولت افغانستان مسئولیت‌های خود را در قبال شهروندان خود به عهده خواهد گرفت.»

وزیر دفاع آمریکا افزود: «ما سرعت خروج از افغانستان را حفظ می‌کنیم و نیرو‌های لازم را برای محافظت از دیپلمات‌های خود در این کشور حفظ خواهیم کرد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار