آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن هفته آینده به آمریکا بازمی‌گردد و فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد آناتولی آنتونوف، سفیر این کشور در واشنگتن هفته آینده به آمریکا بازمی‌گردد و فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

ایالات متحده آمریکا و روسیه پیش‌تر به‌دلیل تشدید تنش‌ها سفرای خود را فراخوانده بودند اما در دیدار روز گذشته خود در ژنو سوئیس درباره بازگشت سفرا به توافق رسیدند.

دیدار رسمی جو بایدن و ولادیمیر پوتین، رؤسای‌جمهور آمریکا و روسیه برای در نخستین‌بار دیروز چهارشنبه در ژنو برگزار شد و کاخ سفید در بیانیه‌ای درباره آن اعلام کرد که دو کشور به‌دنبال بازیابی روابط قابل پیش‌بینی و باثبات بین خود هستند. 

رئیس‌جمهور آمریکا در نشستی خبری بعد از دیدار با همتای روس خود تاکید کرد باید در جهت منافع مردم دوکشور همکاری شود و گفت: «کردیم که برای دستیابی به ثبات در جهان گفت‌وگوی راهبردی را آغاز کنیم. ما باید در جهت منافع مردم آمریکا و روسیه همکاری کنیم.»

رئیس‌جمهور روسیه نیز در کنفرانسی خبری پس از این دیدار گفت: «من با همتای آمریکایی‌ام درباره مسائل تجاری، همکاری در قطب شمال و دیگر مسائل به گفت‌وگو پرداختم. ما در مورد بازگشت سفرا بین واشنگتن و مسکو توافق کردیم. در مذاکراتم با بایدن در خصوص تحولات اوکراین گفت‌وگو کردم. بایدن مسئولیت تمدید پیمان استارت ۳ را به عهده گرفت.»

رؤسای‌جمهور روسیه و آمریکا در بیانیه مشترک خود پس از دیدار روز گذشته اعلام کردند: «در جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای وجود ندارد و نباید گذاشت چنین چیزی آغاز شود. روسیه و آمریکا به‌زودی گفت‌وگوی جامع دوجانبه درباره ثبات راهبردی را آغاز می‌کنند.»

این در حالی است که روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی درباره این دیدار نوشت بایدن و پوتین اختلاف نظر‌ها را بیان کردند، اما دستاورد چندانی نداشتند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه نیز پس از این نشست در ژنو در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال حذف نام آمریکا از لیست کشور‌های غیردوست گفت: «خیر، هیچ دلیلی برای انجام چنین امری وجود ندارد.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، اما در واکنش به دیدار روز گذشته «جو بایدن» و «ولادیمیر پوتین» آن را بی‌نتیجه خواند.

ترامپ در واکنش به این دیدار در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: «آمریکا از نشست میان بایدن و پوتین چیزی عایدش نشد. فکر کنم برای روسیه روز خوبی بود، اما برای ما نه!»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار