ستاد انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری استان خراسان شمالی نتایج انتخابات را که روز جمعه ۲۸ خردادماه امسال برگزار شد اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  براساس اعلام ستاد انتخابات استان خراسان شمالی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از مجموع ۶۷۲ هزار و ۶۵۷ نفر از واجدین رای دادن در این رویداد بزرگ سیاسی حدود افزون بر ۴۳۰ هزار نفر که ۶۴ درصد واجدین رای دادن را تشکیل می‌دهند در پای صندوق اخذ رای حاضر شدند.


بیشتر بخوانید 


براساس این گزارش آرای هر یک از نامزد‌ها به ترتیب میزان رای به شرح ذیل اعلام شد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی ۲۸۱ هزار و ۷۲۲ رای
عبدالناصر همتی ۴۱ هزار و ۶۱۶ رای
محسن رضایی قائد ۳۶ هزار و ۷۵۶ رای
امیر حسین قاضی زاده هاشمی ۱۸ هزار و ۱۶۰ رای

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۸ خردادماه همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی برگزارشد و در این دوره از انتخابات ۶۷۲ هزار نفر از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی واجد شرایط اخذ رای بودند و ۲۵ هزار نفر نیز کار برگزاری این انتخابات را بر عهده داشتند که در آخرین انتخابات حدود ۵۷.۲ درصد از واجد شرایط استان در انتخابات شرکت کردند.

براساس اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی از بین ۲۸ میلیون آرای مردم در این انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای به عنوان هشتمین رییس جمهوری ایران از سوی مردم انتخاب شد.

دبیر سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا و عشایری خراسان شمالی گفت: ۶۴ درصد از ۶۷۲ هزار و ۶۵۷ نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند که این میزان در انتخابات شورا‌ها ۶۳.۵ درصد بود.

منبع : ایرنا 

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.