یوسفی گفت: امروز (دوشنبه) عملیات اجرایی سه طرح اقتصادی و عمرانی در حوزه‌های پتروشیمی و شیرین‌سازی آب دریا و گردشگری با دستور رئیس جمهور از طریق ویدئوکنفرانس در منطقه آزاد چابهار آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسام‌الدین یوسفی سخنگو و مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهارگفت: عملیات اجرایی پروژه "شرکت کیمیا صنعت مبنا" با احداث هفت واحد پتروشیمی و اعتبار ارزی یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون یورو و ۴۵ هزار میلیارد ریال شرع خواهد شد. این طرح برای ۲ هزار و ۴۶۰ نفر به طور مستقیم ایجاد شغل خواهد کرد.

یوسفی تصریح کرد: پروژه بعدی، طرح مربوط به "مجتمع شرکت صبا پیشرو تیس" است که مجتمع تصفیه شکر و صنایع جانبی مشتمل بر ۶ کارخانه، مجتمع تصفیه و شیرین‌سازی آب و صنایع جانبی، احداث مجموعه تفریحی مشتمل بر ساحت بزرگترین دریاچه مصنوعی جهان، جزایر و کره‌های گردشگری و احداث اسکله تفریحی، مجتمع اداری و پارکینگ ساختمان اداری نمایشگاهی و احداث ساختمان مدیریتی با اعتبار ارزی ۳۵ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو و ۱۴ هزار و ۹۸۳ میلیارد ریال است که برای برای ۷۲۶ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

سخنگوی سازمان منطقه آزاد چابهار در خصوص طرح سوم بیان داشت: این طرح متعلق به "شرکت توسعه نگین مکُران" است که احداث یک کارخانه برای شیرین‌سازی آب دریا به همراه حوضچه و خطوط انتقال آب تا سایت پتروشیمی را اجرایی می‌کند. طبق برآورد نخستین، اعتبار ارزی این طرح ۳۵ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو و اعتبار ریالی آن چهار هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال اعلام شده است.

او  تصریح کرد: به گفته مدیران این شرکت، ۲۵۱ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این طرح مشغول به کار خواهند شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار