طرح پیوند سواد و زندگی در آذربایجان‌شرقی در حال اجراست

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: طرح پیوند سواد و زندگی با هدف پیوند سواد با مهارت، در چهار شهرستان استان در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،اسفندیار صادقی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اجرای طرح پیوند سواد و زندگی در آذربایجان شرقی گفت: در راستای سند تحول بنیادین از ابتدای امسال طرح پیوند سواد و زندگی به عنوان بسته تحولی در حال اجرا است.

اوافزود: در قالب این طرح ضمن آموزش سواد به افراد کم سواد و بیسواد، تلاش می‌شود تا این افراد در حوزه مهارت‌های زندگی، حرفه‌ای و شغلی نیز توانمند شوند.

اوگفت: در قالب این طرح سوادآموزان با آموزش و مهارت آموزی در رشته‌های مختلف در قالب تعاونی‌های کوچک نسبت به تولید و فروش محصولات خود به عنوان مشاغل خرد و زود بازده اقدام کرده و کسب درآمد می‌کنند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرای این طرح در ۱۲۰ مرکز یادگیری محلی در کشور خاطرنشان کرد: سهم آذربایجان شرقی چهار مرکز است که مراکز یادگیری محلی ناحیه پنج تبریز، ملکان، اهر و شبستر مجری این طرح می‌باشند.

صادقی با اشاره اینکه سازمان‌های مختلف از جمله اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در اجرای این طرح همکاری می‌کنند، افزود: دستگاه‌های مشارکت کننده در پیشبرد اهداف سوادآموزی استان بسیار موثر بوده و در پی گسترش این ارتباط هستیم.

اودر خصوص گواهی پایان دوره مهارت گفت: ضمن ارائه گواهی پایان دوره تحصیلی به سوادآموزان، با توافق انجام شده با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان، در صورتی که سوادآموزان در آزمون پایان دوره فنی و حرفه‌ای نمره لازم را کسب کنند گواهی مهارت دریافت کرده و از مزایای آن از جمله تسهیلات برخوردار می‌شوند.

او اضافه کرد: آموزش مهارت در مراکز یادگیری مختلف استان با نیازسنجی انجام و بر اساس نیاز‌های منطقه اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.