سرمست گفت: تجربه ۴ موج گذشته نشان داده که هر موقع با ساده انگاری کرونا روبه رو شدیم ضربات مهلک و جبران ناپذیری به اقتصاد و سلامت جامعه وارد شده و خطر هم‌اکنون در کمین قم است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،بهرام سرمست استاندار قم روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در سالن کرامت استانداری قم،گفت: خیز موج جدید کرونا در جنوب کشور نمایان است و در صورتی که تدابیر لازم اندیشده نشود احتمال ورود به شرایط دشوارتر جدی است.

استاندار قم با اشاره به شرایط کرونایی قم گفت: در صورتی که مردم و مسئولان بخواهند در مسیر ساده انگاری وضعیت کرونایی حرکت کنند بار دیگر ممکن است این استان با امواج جدید بیماری روبه رو گردد.

سرمست  عنوان کرد: با افزایش واکسیناسیون عمومی در این استان حجم شکنندگی وضعیت کرونایی کاهش یافته و شاهد استمرار بیشتر شرایط کم خطر خواهیم بود.

به گفته استاندار قم، قم یکی از ۴ مرکز استان در سطح کشور است که وضعیت کرونایی در آن زرد و شرایط کلی کرونا در این استان مطلوب است، اما عادی انگاری کرونایی می‌تواند وضعیت استان را دگرگون نماید.

قم از روز بیست و نهم خردادماه از منطقه نارنجی وارد منطقه زرد کرونایی شد. همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکز‌های جامع سلامت» امام حسن عسکری (ع) در شهرک امام حسن عسکری (ع)، امام خمینی (ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی (ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در برگزاری انتخابات ۲۸ خردادماه مر قانون در این استان برگزار شد و کمترین حاشیه در روند انتخابات و بعد از آن بوجود نیامد.

سرمست بیان کرد: با وجود محدودیت‌های کرونایی انتخابات ۲۸ خردادماه با پیش بینی‌های دانشگاه علوم پزشکی، اصول و اساس موازین بهداشتی در آن رعایت شد.

به گفته سرمست، مشارکت در انتخابات بالاترین مولفه امنیت ملی نظام است و مسئولان باید همواره خود را مدیون و مرهون رای اعتماد مردم باشند.

او ادامه داد: آزمون بزرگ انتخابات با وجود تمام تنگنا‌های موجود به صورت مطلوبی برگزار شد و تمام مراحل اجرایی آن مورد تایید هیات‌های اجرایی و نظارت قرار گرفته است.

استاندار قم با بیان اینکه میانگین مشارکت مردم در استان قم ۴ درصد بالاتر از میانگین کشوری بوده است، گفت: در روند برگزاری انتخابات بصورت جزیی شاهد تراکم جمعیت در برخی شعبات اخذ رای بودیم که با همکاری ناظران بهداشتی مدیریت شد.

سید ابراهیم رییسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای حائز مقام اول و از سوی ملت ایران امانت‌دار دستگاه اجرایی و به‌عنوان رییس جمهوری انتخاب شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.