کتابخانه قدمگاه شیراز کمک‌های مؤمنانه خود را ادامه می‌دهد

کتابخانه مشارکتی قدمگاه شیراز در ادامه رزمایش کمک‌های مؤمنانه خود بسته‌های حمایتی و معیشتی جمع‌آوری و توزیع کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کتابخانه مشارکتی قدمگاه شیراز در ادامه کمک‌های مؤمنانه خود و به مناسبت میلاد امام رئوف، امام رضا (ع) مرحله بعدی از کمک‌های معیشتی خود به خانواده‌های بی‌بضاعت و کم برخوردار تحت عنوان طرح افق را اجرا کرد.

مهدخت کمال‌پورادیب، مسئول کتابخانه مشارکتی قدمگاه شیراز عنوان کرد: کتابخانه قدمگاه شیراز در راستای منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در قالب یک پایگاه اجتماعی علاوه بر انجام خدمات فرهنگی و کتابخانه ای، کمک‌های مؤمنانه خود را با عنوان طرح افق از ابتدای بهمن ماه ۱۳۹۸ آغاز و در مناسبت‌های ملی و مذهبی مختلف از قبیل عیدنوروز، شب یلدا، نیمه شعبان، عید غدیر و ... استمرار بخشیده است.

کمال‌پورادیب با اشاره به شرایط خاص ایجاد شده به دلیل شیوع بیماری کرونا و آسیب جدی که بسیاری از کسب و کار‌ها و خانواده وارد شد، اظهار کرد: در راستای رزمایش کمک مؤمنانه و لبیک به ندای مقام معظم رهبری و عمل به وظیفه انسانی و اسلامی، کتابخانه قدمگاه تاکنون چندین مرحله کمک مومنانه و رزمایش همدلی انجام داده است.

او ادامه داد: در روز‌های سخت کرونا که باعث تعطیلی فیزیکی کتابخانه‌های عمومی شد، کار فرهنگی کتابداران تعطیل نشد و کتابداران با تلاش مضاعف و با استفاده از ظرفیت نامتناهی فضای مجازی، به خدمات‌دهی به اعضا و علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ترویجی ادامه دادند که «کمک مومنانه» هم به این فعالیت‌ها افزوده شده است.

کمال پورادیب درخصوص منابع خرید این بسته‌ها عنوان کرد: تا پیش از این مرحله برای خرید بسته‌ها علاوه بر استفاده از خیرین و افراد نیک اندیش از کمک‌های دولتی، اداری و موقوفه‌ها نیز استفاده می‌شد، اما در مرحله آخر این طرح، این بسته‌های مؤمنانه تنها با همت خیرین تهیه و توزیع شده است.

مسئول کتابخانه مشارکتی قدمگاه شیراز عنوان کرد: بسته‌های اهدایی در این طرح، منحصر به اقلام معیشتی نبوده و تاکنون ملزومات زندگی از قبیل فرش، موکت، یخچال، اقلام بهداشتی، کمک‌های درمانی و پزشکی، هزینه‌های عمل جراحی و ... با شناسایی خانواده‌های نیازمند به آن‌ها تعلق گرفته است.

کمال پورادیب با اشاره به اینکه تاکنون بیش از دو هزار بسته معیشتی در این طرح توزیع شده است، اضافه کرد: در این مرحله و به مناسبت میلاد امام مهربانی ها، امام رضا (ع)، ۲۵ بسته معیشتی با ارزش بیش از ۵۰ میلیون ریال به ۲۵ خانواده نیازمند تحویل داده شد که این کمک‌های مؤمنانه با حال و هوای رضوی و عطر دعا و نیایش همراه شد.

او ابراز امیدواری کرد: کتابخانه قدمگاه شیراز علاوه بر انجام خدمات فرهنگی و کتابخانه‌ای و با توجه به رسالت اجتماعی کتابخانه ها، بتواند با این اقدام خداپسندانه نسبت به احیای روحیه همنوع دوستی در جامعه کمک کرده و با تحقق اهداف رزمایش کمک مؤمنانه به یاری نیازمندان بشتابد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار