افتتاح برج فناوری کرمانشاه طی هفته آینده

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه از افتتاح بزرگترین برج فناوری کشور طی هفته آینده در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیامک آزادی رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در حاشیه بازدید معاون وزیر علوم از واحد‌های فناور پارک علم و فناوری کرمانشاه، از افتتاح برج فناوری کرمانشاه در هفته آینده خبر داد و گفت: این برج در ۱۶ طبقه به ارتفاع ۸۰ متر و با مساحت ۲۰ هزار مترمربع احداث شده است.

آزادی از ظرفیت استقرار ۱۱۰ واحد فناور در این برج خبر داد و افزود: در حال حاضر تا طبقه پنجم برج پارتیشن بندی شده و آماده استقرار واحد‌های فناور است.

این مسئول تاکید کرد: در کنار واحد‌های فناور، مراکز نوآوری، شتاب‌دهنده، واحد‌های آرندی صنایع بزرگ و … نیز در این برج مستقر می‌شوند.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه در تشریح فعالیت‌های پارک علم و فناوری کرمانشاه، با اشاره به شروع فعالیت این مجموعه از سال ۱۳۸۴ گفت: تاکنون ۶۶۸ واحد فناور تحت حمایت پارک قرار گرفته اند و در حال حاضر نیز ۲۵۳ شرکت تحت حمایت قرار دارند.

او با اشاره به راه‌اندازی هفت مرکز رشد تحت حمایت پارک در استان بیان کرد: از این تعداد دو مرکز رشد در کرمانشاه قرار داشته و در هریک از شهرستان‌های اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب، روانسر، کنگاور و سنقر و کلیایی نیز یک مرکز رشد فعالیت دارد.

آزادی میزان فروش محصول واحد‌های فناور تحت حمایت پارک را در سال گذشته ۱۹۴ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: طی این مدت شرکت‌ها توانسته اند ۱۴ میلیون دلار نیز صادرات داشته باشند.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه هم اکنون ۱۸۵۵ نفر در واحد‌های فناور تحت حمایت پارک فعالیت دارند.

آزادی با اشاره به وجود ۵۸ شرکت دانش بنیان در استان گفت: از این تعداد بالغ بر ۴۰ شرکت تحت حمایت پارک قرار دارند.

او با بیان اینکه پارک علم و فناوری کرمانشاه در کنار فعالیت‌های خود، داوری ثبت اختراعات را هم برعهده دارد، گفت: تاکنون ۵۶۷ اختراع در پارک داوری شده و سال گذشته نیز ۱۲۰ درخواست داوری ثبت اختراع داشته‌ایم.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه فضای در اختیار واحد‌های فناور را ۶ هزار و ۱۹۳ مترمربع اعلام و تصریح کرد: با افتتاح برج فناوری کرمانشاه با مساحت ۲۰ هزار مترمربع، فضا‌های در اختیار شرکت‌ها سه تا چهار برابر می‌شود.

او از ساخت و آماده سازی ۲۴ واحدکارگاهی جهت فعالیت‌های کارگاهی واحد‌های فناور هم خبر داد و افزود: تاکنون ۱۷ کارگاه آماده شده و در اختیار واحد‌ها قرار گرفته است.

آزادی ادامه داد: هفت کارگاه باقی مانده نیز با اعتباراتی که از معاونت علمی ریاست جمهوری دریافت کرده ایم تا پایان تابستان افتتاح شده و به بهره برداری می‌رسد.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه همچنین از آماده سازی ۱۰۲ هکتار اراضی کشاورزی برای واگذاری به واحد‌های فناور استان خبر داد و یادآور شد: از این میزان ۵۰ هکتار اراضی متعلق به جهاد دانشگاهی است که در اختیار پارک قرار داده شده است.

آزادی گفت: ۵۲ هکتار مابقی هم که در شهرستان صحنه قرار دارد اراضی منابع طبیعی است که توسط پارک علم و فناوری کرمانشاه خریداری شده و برای احداث گلخانه‌های هوشمند مستعد است.

او به فعالیت‌های صندوق پژوهش و فناوری زاگرس هم اشاره کرد و گفت: سرمایه ثبت شده این صندوق هم اکنون ۶ میلیارد تومان است و طی ۹ ماه گذشته این صندوق هفت میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌ها پرداخت کرده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار