به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، لوگو یا آرم عنصری گرافیکی از علائم یا برچسبها است بهطوری که با سبک حروف یا قلم خاصی تنظیم شده یا به صورت ویژه، اما خوانایی چیده شدهاست. شکل، رنگ، سبک حروف و … باید مشخصاً از دیگر علایم مشابه بازار متفاوت باشد. به زبان عامیانه لوگو نشانه یا علامتی گرافیکی است که توسط سرمایه داران تجاری، موسسات و حتی اشخاص حقیقی، برای متمایز کردن خود از دیگران در دید عموم، استفاده میشود. لوگوها یا تماما گرافیکی هستند (سمبول یا آیکون) و یا از نام تجاری سازمان یا موسسه تشکیل شده اند (لوگوتایپ یا ورد مارک).
اکثر لوگوهای مربوط به شرکتهای بزرگ جهان، علاوه بر ظاهری زیبا دارای پیام خاصی در درون خودشان هستند که فهمیدن بعضی آسان و بعضی دیگر هم نیاز به آگاهی بیشتری دارد. در اینجا میخواهیم معروفترین آنها را به شما نشان داده و راز درونشان را برایتان فاش نماییم.
سه دایره در درون لوگوی تویوتا نشان دهندهی سه مرکز حیاتی برای این شرکت است. مشتری، تولید و چرخهی پیشرفت تکنولوژی
البته با نگاهی دقیقتر به این لوگو میتوان اسم شرکت را به طور کامل در درون این لوگو مشاهده کرد.
لوگوی این شرکت و حتی حالت شکلات هایش کاملا به کوه شبیه هستند و این از کوههای سوییس الهام گرفته شده که بنیان اصلی این شرکت در آنحا بوده است.
در لوگوی شرکت goodwill میتوان حرف g را به راحتی دید که به صورتی خندان تشبیه شده است.
یا دیدن این لوگو هم شاید فکر کنید که اولین حرف از دو کلمهی باسکین و رابینز در کنار هم قرار گرفته اند و لوگو را ساخته اند، ولی اینگونه نیست. اگر به بخشی که صورتی شده دقت کنید عدد ۳۱ را در درون لوگو خواهید دید که به ۳۱ طعم مختلف در محصولات شرکت اشاره دارد.
در نگاه اول شما کلمهی وایو را میبینید، ولی اگر کمی با دقت بیشتری نگاه کنید با دو نماد دوتایی آنالوگ و دیجیتال روبرو خواهید شد.
در یک نگاه سطحی به لوگوی شرکت آمازون میتوانیم حالتی از یک لبخند را بر روی لوگو مشاهده کنیم و این یعنی آمازون لبخند رضایت را بر چهرهی مشتریانش مینشاند و با نگاهی عمیقتر فلشی را میبینیم که از حرف A آغاز شده و تا Z کشیده شده است و این یعنی هرچیزی را که بخواهید میتوانید در آمازون پیدا کنید.
شاید به طور ۱۰۰ % نتوانیم لوگوی ال جی را به شخصیت پک من شبیه بدانیم، ولی مطمئنا شکلک خندانی را به ما نشان میدهد که نشانگر شعار همیشگی ال جی (Life’s Good) است.
لوگوی زیر مربوط به شرکت هشتاد بیست است و در لوگوی آن هم به زبان صفر و یک نوشته شده هشتاد بیست. به این شکل که در ردیف اول داریم ۱۰۱۰۰۰۰ به معنی هشتاد و در ردیف دوم ۰۰۱۰۱۰۰ به معنی بیست. در این زبان هر نقطهی پر به معنی یک و هر نقطهی خالی صفر محسوب میشود.
چهار دایرهی صاف و ساده…درست است؟ در حقیقت این چهار دایره نشان از ائتلاف و یکی شدن چهار شرکت بزرگ خودروسازی به نامهای DKW, HORCH,WANDERER و Audi دارد.
در این لوگو ۲ تصویر وجود دارد که هرکس ممکن است در اولین نگاه یکی از آنها را ببیند و تقریبا به یک اندازه قابل رویت هستند. یک تصویر بیانگر نقشهی آفریقاست و بعدی مادر و فرزندی را در حال نگاه کردن به هم نشان میدهد.
در سال ۲۰۰۸ شرکت پپسی حدود ۱ میلیون دلار به شرکت آرنل پرداخت تا لوگوی جدیدی را برای پپسی طراحی کند و جایگزین لوگوی قدیمی (لوگوی سمت چپ) شود. لوگوی جدید (سمت راست) شباهت زیادی به لوگوی قدیمی دارد و در آن از کد داوینچی و فنگ شویی و یین و یانگ الهام گرفته شده است که به تعادل در طبیعت اشاره دارد.
این لوگو حرف e را به عنوان اولین حرف اسم شرکت نشان میدهد و در درون آن هم میتوان خرطوم فیلی را دید که به اسم شرکت تشبیه شده است.
با دقت به حرف O در لوگوی زیر توجه کنید. چیز خاصی میبینید؟ اگر متوجه نشدید، نگران نباشید، چون اکثر آدمها مثل شما نمیتوانند نکتهی پنهان در این لوگو را پیدا کنند. البته شاید طراح هم از اول قصد ایجاد چنین رمز پنهانی در لوگو را نداشت، ولی حالا دیگر مسئولان شرکت آن را تایید میکنند.
در تصویر زیر حرف O را با بزرگنمایی میبینیم که پرچم دانمارک را نشان میدهد. کشوری که شادترین کشور در جهان شناخته میشود و شرکت کوکاکولا هم در فرودگاه این کشور نمایندگی بزرگی ایجاد کرده و به مسافران این لوگو و پرچم را هدیه میدهد.
لوگوی زیر مربوط به شرکتی است که در زمینهی تولید چیپس و پفک فعالیت میکند و در وسط لوگوی آن و مابین دو حرف T , دو دوست را میبینیم که چیپس را با هم تقسیم کرده اند.
لوگوی میتسوبیشی به شکل عمیقی از تاریخچهی ژاپن الهام گرفته است. این لوگو از ترکیب گیاهی با سه برگ و الماسهای سه گانه تشکیل شده است و کلمهی میتسوبیشی هم به معنای سه لوزی است.
اگر به یقهی قهوهای رنگ لباس وندی توجه کنید کلمهی MOM به معنی مادر را میبینید. با این کار میخواهند هر زمانی که به دست پخت مادرتان فکر میکنید به طور ناخواسته به وندی هم فکر کنید.
لوگوی زیر مربوط به شرکت تلویزیونی NBC میباشد که مطمئنا همهی ما با سریالهای مشهورش آشنایی داریم، ولی آیا تابحال فکر کرده اید چرا از همچین لوگوی رنگارنگی استفاده کرده است؟ در دههی ۵۰ میلادی بسیاری از مردم همچنان از تلویزیونهای سیاه و سفید استفاده میکردند و شرکت NBC لوگویی به شکل زیر ساخت تا مردم تفاوت تلویزیونهای رنگی و سیاه و سفید را بهتر درک کنند و به سمت تلویزیونهای جدیدتر کشیده شوند.
منبع:یک پزشک
انتهای پیام/