براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، مدل‌های هوش مصنوعی که از داده‌های حوزه بهداشت یک کشور به دست می‌آید قابل استفاده در دیگر کشور‌های جهان نیست.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از زد دی نت، سازمان بهداشت جهانی خواستار توجه به ملاحظات اخلاقی و حقوق بشری در زمان استفاده از ابزار درمانی و بهداشتی مبتنی بر هوش مصنوعی شده است.

این سازمان معتقد است داده‌هایی که از افراد ثروتمند با درآمد بالا در کشور‌های توسعه یافته برای طراحی مدل‌های بهداشت و درمان مبتنی بر هوش مصنوعی جمع آوری شده در کشور‌های دیگر و برای افرادی که درآمد کم و متوسط دارند، قابل استفاده نیست.

سازمان بهداشت جهانی معتقد است باید تنوع اجتماعی، اقتصادی و نیز شرایط بهداشتی و درمانی تک تک کشور‌ها در زمان تولید ابزار دیجیتال برای استفاده در جوامع مختلف رعایت شود و تعمیم سیستم یک کشور به کشوری دیگر قابل قبول نیست. از این طریق می‌توان سیستم‌های درمانی جدید و تاثیرگذاری ابداع کرد که در آن‌ها هوش مصنوعی ابزار غرض ورزی و نقض بی طرفی نخواهند بود.

این سازمان هشدار داده است غفلت در این زمینه منجر به تصمیم گیری‌های حیاتی حوزه بهداشت و درمان توسط ماشین‌ها و نه انسان‌ها و بیماران خواهد شد که نتیجه این امر از دست رفتن خودمختاری انسان‌ها و ارائه بی ضابطه و غلط خدمات حوزه بهداشت و درمان خواهد بود.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار