رئیس مرکز تحقیقات علوم رفتاری و اجتماعی در سلامت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: نخستین آزمایشگاه شبیه سازی رانندگی در شاهرود برای بررسی و کنترل رفتار اجتماعی در حوادث رانندگی آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید محمد میررضایی رئیس مرکز تحقیقات علوم رفتاری و اجتماعی در سلامت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: با توجه و پیگیری‌های به عمل آمده و بهره مندی از اعضای هیات علمی مجرب دانشگاه، این مرکز تاکنون چند طرح تحقیقاتی و کاربردی را اجرایی کرده است.

او  ادامه داد: هدف از ایجاد آزمایشگاه شبیه سازی رانندگی در این مرکز، بررسی و کنترل رفتار‌های اجتماعی در حوادث رانندگی و مداخلات روانشناختی لازم در کنترل و کاهش حوادث است.

میررضایی با بیان اینکه آزمایشگاه‌های مرکز تحقیقات علوم رفتاری و اجتماعی در سلامت شاهرود سه بخش جداگانه دارد، اظهار داشت: آزمایشگاه خواب و فعالیت‌های فیزیکی از بخش‌های دیگر این مرکز است.

به گفته رئیس مرکز تحقیقات علوم رفتاری و اجتماعی در سلامت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ، در آزمایشگاه شبیه سازی رانندگی با مساحتی حدود ۱۲۰ متر مربع و بهره مندی از یک دستگاه ماشین شبیه ساز رانندگی به هدایت و سرپرستی فریده صادقیان و همکاری پلیس راهور شاهرود فعالیت‌های تحقیقاتی انجام می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات علوم رفتاری و اجتماعی در سلامت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود: مرکز تشخیص اختلالات خواب نیز به سرپرستی بهزاد گرمابی برای نخستین بار در استان سمنان با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته و دستگاه پلی سومنوگرافی در فضای بسیار زیبا و مطابق با استاندارد‌های جهانی در مساحتی حدود ۱۵۰ متر مربع فعال است.

او با بیان اینکه حوزه‌های پژوهش، تحقیق و درمان با بهره گیری از متخصصان حوزه روانپزشکی و علوم اعصاب برای بخش‌های تشخیصی متخصصان مربوطه هم ارائه خدمات دارد، گفت: بخش سوم این آزمایشگاه‌ها مربوط به فعالیت‌های فیزیکی است که تا پایان امسال تجهیز و راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.