دبیر چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا:

۲۳۶ اثر در بخش موسیقی جشنواره ملی شمس و مولانا ثبت شد

دبیر چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا گفت: ۲۳۶ گروه موسیقی سنتی از ۲۹ استان کشور برای شرکت در بخش موسیقی جشنواره ملی شمس و مولانا ثبت‌نام کرده‌اند،

رضا جعفرپور دبیر چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، جشنواره شمس و مولانا در سال ۱۴۰۰ در دو بخش موسیقی سنتی و هنر‌های تجسمی با گرایش نقاشی، طراحی و تصویرسازی برگزار می‌شود که به خاطر شرایط کرونایی تقویم جشنواره و همایش علمی در سه بازه زمانی (۳ الی ۶ مرداد ماه)، (۷ و ۸ مهر ماه) و (آبان ماه مصادف با هفته وحدت) تنظیم شده است.

جعفرپور با اشاره به اینکه ۲۳۶ گروه موسیقی سنتی برای شرکت در بخش موسیقی جشنواره ملی شمس و مولانا ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: صاحبان این آثار از ۲۹ استان کشور برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند.

 دبیر چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا اظهار داشت: در بخش موسیقی جشنواره که سوم تا ششم مرداد ماه برگزار خواهد شد، ۸۷ گروه موسیقی با ۹۶ اثر به مرحله داوری راه یافته‌اند که با همکاری داوران جشنواره و کارشناسان موسیقی از میان این تعداد حدود ۱۲ گروه برای اجرا در مرحله حضوری در شهرستان خوی دعوت خواهند شد.

جعفرپور سپس با اشاره به اینکه برنامه‌های هفتمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا هفتم و هشتم مهر ماه در شهرستان خوی برگزار خواهد شد. گفت: خوشبختانه امسال استقبال کشور‌های خارجی در این همایش گسترده است به طوری که با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و دانشگاه علامه طباطبایی تاکنون حدود ۱۵ نفر از اندیشمندان کشور‌های بنگلادش، فرانسه، آمریکا، لبنان، ترکیه و پاکستان برای حضور در این رویداد بین المللی اعلام آمادگی کردند.

بر اساس اسناد متقن و مورد تأیید محققان، بارگاه شمس تبریزی در خوی واقع شده و هفتم مهر در تقویم رسمی کشور به نام روز شمس ثبت شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.