رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان ایلام عنوان کرد؛

‍ خدمات ۳۳ میلیارد تومانی عتبات عالیات در استان ایلام

موسی نژاد از خدمات و کمک‌های ۳۳ میلیارد تومانی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام به مردم استان در سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،قنبر موسی نژاد رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان ایلام در همایش موکب داران اربعین استان ایلام که با حضور افضلی معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور و موکب داران استان برگزار شد گفت: این خدمات و کمک‌ها شامل: بیش از ۱۵ هزار بسته فرهنگی و تحصیلی، ساخت و تعمیرات مسکن، ایجاد مشاغل خانگی کوچک، خدمات عمرانی در روستاها، تهیه جهیزیه، ساخت سرویس‌های بهداشتی و کمک‌های نقدی بوده است.

او همچنین با اشاره به موقعیت ممتاز استان ایلام و مرز مهران در برگزاری آیین اربعین اشاره کرد و افزود: به همین خاطر یکی از مأموریت‌های مهم ستاد عتبات عالیات استان در ایام اربعین خدمت به زائران اربعین در استان و مرز مهران بوده که این ستاد علاوه بر راه اندازی موکب در ایام اربعین در زمینه تهیه اقلام مورد نیاز دیگر موکب‌ها نیز مشارکت و همکاری داشته است.

رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان ایلام تصریح کرد: در همین زمینه و با توجه به مأموریت ستاد عتبات در خدمت به زائران و پشتیبانی از موکب‌ها در ایام اربعین و با تجربیات ارزشمندی که این ستاد در سال‌های گذشته در این زمینه داشته است از مردم عزیز و نیکوکار استان در زمینه مشارکت در این امر و کمک به ستاد عتبات عالیات درخواست همکاری و مشارکت داریم.

او در ادامه اعلام کرد: با توجه به خیل میلیونی هرساله زائران اربعین در استان ایلام و مرز مهران، زیرساخت‌ها و امکانات این استان جوابگوی زائران مشتاق عتبات عالیات نیست که لازم است زیرساخت‌های استان در این زمینه تقویت شود.

موسی نژاد مطرح کرد: به همین خاطر رایزنی با استان‌های دیگر و استفاده از توان و ظرفیت این استان‌ها در زمینه مشارکت در تکمیل زیرساخت‌های استان ایلام ضرورت دارد تا استان ایلام بتواند میزبان شایسته‌ای برای زائران اربعین باشد.

او یادآور شد: باتوجه به اینکه در سال ۹۹ مراسم و همایش بزرگ اربعین برگزار نشد لذا به همین خاطر موکب دارن در استان ایلام تغییر رویکرد داده و خدمات خود را به سمت مشارکت در کمک به نیازمندان و فعالیت‌های اجتماعی و کمک مومنانه سوق داده اند و این ستاد توانست در این زمینه خدمات ماندگاری به مردم ارائه دهد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.