مسئول حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در خراسان رضوی گفت: رقابت داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها در گروه آموزشی علوم تجربی روز جمعه در خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی ایمن شهیدی مسئول حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در خراسان رضوی گفت: در آزمون سراسری امسال، ۲۶ هزار و ۵۶۱ زن و ۱۵ هزار و ۱۶ مرد حضور دارند که کمترین تعداد شرکت کنندگان با ۸۸ شرکت کننده شامل ۴۸ زن و ۴۰ مرد مربوط به حوزه آموزش و پرورش میان جلگه است.


بیشتر بخوانید


او افزود: از این تعداد پنج هزار و ۴۵۰ نفر در دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان بزرگترین حوزه امتحانی این استان حضور دارند که شامل سه هزار و ۴۳۰ زن و ۲ هزار و ۲۰ مرد است.

مسئول حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در خراسان رضوی ادامه داد: در آزمون سراسری امسال دانشگاه‌ها که طی چهار روز متوالی از نهم تا ۱۲ تیر ماه جریان دارد ۱۰۵ هزار و ۵۶۱ نفر از این استان در گروه‌های هنر، علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان‌های خارجی شرکت دارند.

ایمن شهیدی بیان کرد: دستورالعمل های حفاظتی، بهداشتی و اجرایی در این آزمون رعایت می‌شود همچنین با توجه به اینکه ممکن است تعدادی از داوطلبان به لوازم بهداشتی نیاز پیدا کنند در طول برگزاری آزمون ماسک و ژل ضدعفونی در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

او تصریح کرد: داوطلبان فقط وسایل ضروری شامل مداد نرم و پررنگ، پاک کن و کارت ملی خود را همراه داشته باشند و از آوردن تلفن همراه، تبلت، ساعت مچی هوشمند و ماشین حساب به سر جلسه امتحان خودداری کنند.

روز اول برگزاری کنکور، داوطلبان گروه آموزشی هنر و روز دوم داوطلبان گروه‌های آموزشی علوم ریاضی و علوم انسانی به رقابت پرداختند، در روز سوم (امروز) داوطلبان گروه علوم تجربی در این آزمون شرکت دارند و فردا در چهارمین و آخرین روز برگزاری آزمون ورود به دانشگاه‌ها داوطلبان گروه زبان‌های خارجی به رقابت خواهند پرداخت.

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج اولیه آزمون ورودی دانشگاه‌ها طی دهه اول مرداد ماه اعلام می‌شود، همچنین زمان انتخاب رشته داوطلبان نیمه دوم مرداد ماه و اعلام نتایج نهایی آن هفته اول شهریور ماه خواهد بود.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.