خطیب جمعه قم:

چهره مذهبی قم نباید مخدوش شود

آیت الله سعیدی با بیان این که قم عش آل محمد(ص) است، گفت:چهره مذهبی قم باید حفظ و تقویت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،آیت الله سید محمد سعیدی،  امام  جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی  در مصلای قدس برگزار شد،گفت: تقوای الهی وسیله‌ای است که انسان در مسیر بندگی از غیر خدا جدا شود .

او ادامه داد:اگر انسانی با ممارست بر تقوا از خواسته‌های نفسانی جدا شود، دل کندن از خواسته‌های نامشروع آسان می‌شود.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ۲۷ دستگاه اجرایی در مسئله فرهنگ در  استان قم  نقش دارند، عنوان کرد: قم شهر و حرم اهل بیت (ع) و وضع فرهنگی  شهر برای همه روشن است، بنابراین چهره مذهبی و معنوی  آن باید حفظ و تقویت شود.

او با بیان این که قم عش آل محمد(ص) است، افزود: در انقلابی ماندن و حفظ چهره معنوی قم که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است علاوه بر دستگاه‌های اجرایی، خانواده ها، مساجد، نخبگان علمی، اصناف و حوزویان نیز باید ایفای نقش کنند.

امام جمعه قم گفت:در صورتی که مساجد با مدیریت امام جماعت و همکاری مردم، محیط پیرامون و همسایگان خود را از نظر فرهنگی پوشش دهند وضعیت عمومی شهر قم به سمت مطلوبیت حرکت خواهد کرد و به همین منظور  ستاد ۱۹ دی نیز در خدمت حفظ و حراست از وضعیت فرهنگی قم است تا دچار خدشه نشود.

سعیدی در ادامه سخنان خود دیدار اخیر رئیس جمهور منتخب با رقبای انتخاباتی را یک کار بی نظیر در انقلاب دانست و گفت: دشمن می‌خواست رقابت‌های انتخاباتی در ایران به بعد از روی کار آمدن دولت جدید کشیده شود تا با القای نارکارآمدی نظام این احساس را در مردم ایجاد کند که آن‌ها بدون تکیه و همکاری با غرب نمی‌توانند مشکلات خود را حل کنند.

او تاکید  کرد: آمریکا از همان ابتدای انقلاب در مسیر دشمنی با ایران بوده و بی جهت نیست که شعار مرگ بر آمریکا از زبان مردم ما نمی‌افتد.

خطیب جمعه قم همچنین با اشاره به هشدار‌های خیز مجدد کرونا در کشور اظهار کرد: مردم با رعایت شیوع نامه های بهداشتی مانع از جهش مجدد این ویروس و از سرگیری محدودیت‌ها و افزایش مشکلات اقتصادی و معیشتی بیشتر شوند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۱ تير ۱۴۰۰
امام جمعه محترم امیدوارم این پیام را بخوانید شما هشدار دادید به خیز مجدد کرونا چرا نماز جمعه همچنان برقرار است
آخرین اخبار