یک عضو هیئت علمی درباره کاربرد‌های هوش مصنوعی خاصی در آموزش‌های مجازی خبر داد.

احمدعلی آبین عضو هیئت علمی دانشکده کامپیوتر دانشگاه شهیدبهشتی در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره کاربرد‌های هوش مصنوعی اظهار کرد: هوش مصنوعی به دنبال شبیه سازی هوش طبیعی است.

او افزود: با استفاده از هوش مصنوعی در گام اول قصد داریم که به درجه‌ای از هوش انسانی برسیم و در گام دوم هم به علت اینکه قدرت پردازشی کامپیوتر‌ها بالاست قابلیت خود را بالاتر از هوش انسانی ببریم.

آبین تصریح کرد: هوش مصنوعی شاخه‌های گوناگونی مانند: یادگیری ماشین، پردازش زبان طبیعی، بینایی ماشین، پردازش گفتار و ... را پوشش می‌دهد و در هر کدام از آن‌ها محققان زیادی ورود پیدا کرده اند.

عضو هیئت علمی دانشکده کامپیوتر دانشگاه شهیدبهشتی ادامه داد: کاربرد‌های هوش مصنوعی بسیار متفاوت و متنوع است، برای مثال توانسته تا حدودی آموزش‌های مجازی را تسهیل دهد و از همین رو خرید و فروش‌های مجازی هم پیشرفت داشته باشد.

آبیین با بیان اینکه یکی از جنبه‌های مثبت هوش مصنوعی کاربرد آن‌ها در اقتصاد است، تاکید کرد: آموزش مجازی با وجود هوش مصنوعی رشد گسترده‌ای یافته است و توانسته تا حدودی مشکلات را رفع کند.

عضو هیئت علمی دانشکده کامپیوتر دانشگاه شهیدبهشتی تاکید کرد: هوش مصنوعی در برخی زمینه‌ها مشاغلی را از بین برده، اما در مقابل توانسته در بعضی مشاغل هم رشد خوبی ایجاد کند. برای مثال شرکت‌های بزرگ با استفاده از هوش مصنوعی کار خود را گسترش داده اند و از همین رو مشتری‌های زیادی هم جذب کرده اند.

ایجاد شغل‌های جدید با استفاده از هوش مصنوعی

آبین با بیان اینکه هوش مصنوعی شغل‌های جدیدی ایجاد می‌کند، تاکید کرد: هوش مصنوعی زمانی شغل جدید ایجاد می‌کند که مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها به کارمندان خود بها دهند و آن‌ها را به فعالیت در مشاغلی مانند: بازاریابی سوق دهند که از عهده سیستم برنیاید؛ چرا که هوش مصنوعی در بحث بازاریابی پیشرفت نکرده و این موضوع در کشور‌های پیشرفته اتفاق می‌افتد.

عضو هیئت علمی دانشکده کامپیوتر دانشگاه شهیدبهشتی گفت: هوش مصنوعی در کشور‌های خاورمیانه و پاکستان یا به صورت کلی در کشور‌های جهان سومی بسیار خطرناک است، چرا که اگر مدیر شرکتی دریابد که با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان فعالیت چند نفر در اداره با مختل کرد، حتما آن‌ها را کنار گذاشته و هوش مصنوعی را جایگزین می‌کند.

آبین تاکید کرد: سیستم‌های تناولی گفتاری از دیگر ویژگی‌های هوش مصنوعی است که کار افراد را مختل کرده، برای مثال در حال حاضر مشاغل مربوط به آن ۹۰۰ نیرو دارد، اما به گفته مدیران شان قرار است که ۸۰۰ نفر را کنار بگذارند و تنها ۱۰۰ نفر را در کنار خود نگه دارند، یعنی تعداد محدودی نیروی انسانی داشته باشند و هوش مصنوعی را جایگزین افراد کنند.

عضو هیئت علمی دانشکده کامپیوتر دانشگاه شهیدبهشتی بیان کرد: هوش مصنوعی در کشور‌های جهان سومی به شدت خطرآفرین و تنش زاست که در آینده مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار