رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴هزار و ۸۵۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال دراصفهان کشف و توقیف شده است.

سرهنگ کامران ریاحی رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان در گفت‌گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴هزار و ۸۵۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در استان اصفهان کشف و توقیف شده است که ارزش این دستگاه‌های توقیفی ۹۴۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است.

او ادامه داد: بیشترین توقیف دستگاه های رمز ارز در شهرستان‌های اصفهان، شهرضا، شاهین شهر و میمه بوده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان درباره راه‌های کشف دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال گفت: اخبار مردمی، اطلاع‌رسانی شرکت برق با توجه به مصرف غیرمتعارف برق و یا اقدامات اطلاعاتی همکاران منجر به شناسایی این دستگاه‌ها شده است.

سرهنگ ریاحی خاطر نشان کرد: ماینر‌ها یا قاچاق هستند و بدون پرداخت عوارض گمرکی وارد شده‌اند یا به صورت رسمی، قانونی و با رعایت تشریقات گمرکی به کشور منتقل شده‌اند.

او افزود: برخی از این دستگاه‌ها به صورت غیر قانونی سال گذشته وارد شدند و دولت برای اینکه ارزآوری صورت بگیرد؛ فرصت یک ماهه برای ثبت نام در سامانه صنعت، معدن، تجارت داد تا عوارض پرداخت و قانونی شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان یادآور شد: در پی دستورالعمل هیئت وزیران تا پایان شهریور به علت مصرف زیاد برق فعالیت این دستگاه‌ها متوقف خواهد ماند.


انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.