مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها گفت: در شهر‌های قرمز کرونایی، امکان استفاده اعضای کتابخانه‌های عمومی از سالن‌های مطالعه وجود ندارد.

اصغر گودرزی مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تعطیلی کتابخانه‌های عمومی در شهر‌های قرمز گفت: با توجه به اینکه ستاد کرونا و وزارت بهداشت به تردد نکردن در شهر‌های قرمز تأکید دارند، امکان استفاده اعضای کتابخانه‌ها از سالن‌های مطالعه در این شهر‌ها وجود ندارد. درصورتی که افراد به کتاب نیاز داشتند، می‌توانند کتاب خود را از طریق پیک کتاب تهیه کنند.

وی افزود: اعضای کتابخانه‌های عمومی کشور برای استفاده از طرح پیک کتاب می‌توانند به سایت کتابخانه عمومی که عضو آن هستند، مراجعه کنند و از طریق تماس با کتابخانه کتاب مورد نیازشان را سفارش دهند. پس از سفارش، کتاب مورد نیازشان برایشان ارسال می‌شود.

مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره جشنواره کتابخوانی رضوی هم اظهار کرد: در حال حاضر جشنواره کتابخوانی رضوی که بزرگترین جشنواره کتابخوانی است، در کشور برگزار می‌شود. شرایط قرمز کرونایی باعث نمی‌شود فعالیت این جشنواره متوقف شود. جشنواره کتابخوانی رضوی در فضای مجازی به فعالیت خود ادامه می‌دهد. دیگر فعالیت‌های مجازی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هم در همان فضا در شهر‌های قرمز ادامه دارد.

گودرزی ادامه داد: در ابتدای دسته بندی مشاغل در ستاد کرونا کتابخانه‌های عمومی در رده سوم قرار گرفتند. پس از نامه نگاری‌هایی که با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم، کتابخانه‌های عمومی در دسته دوم مشاغل قرار گرفتند. بر این اساس در وضعیت نارنجی از سی درصد ظرفیت کتابخانه‌های عمومی استفاده می‌شود. در این شرایط ۷۰ درصد پرسنل در کتابخانه‌های عمومی حضور دارند.

وی درباره شرایط فعالیت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در شهر‌های دیگر بیان کرد: در شهر‌هایی با سطح هشدار زرد از ۵۰ درصد ظرفیت کتابخانه‌های عمومی استفاده می‌شود و در شهر‌های آبی تمام پرسنل با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی به اعضای کتابخانه‌ها خدمات ارائه می‌دهند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار