یک گروه جهادی در مشهد در تحقیق از روستاهای محروم سیستان و بلوچستان دریافتند که نیاز اصلی مردم روستاها طی مسافت طولانی برای خرید نان و گران بودن آن است، به همین منظور در ۳۵ روستا تنور ایجاد کردند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا کمیلی مسئول گروه مردمی یاران مهر در مشهد گفت: قصد داشتیم در سیستان و بلوچستان برای اشتغالزایی، طرح خرید بوقلمون را ایجاد کنیم و به خانواده‌های محروم بدهیم تا از طریق پرورش آن کسب درآمد کنند.

او افزود: تیم تحقیقاتی ما در منطقه زهک سیستان و بلوچستان دریافتند که بسیاری از روستا‌ها در این منطقه فاقد نانوایی هستند و با توجه به قیمت بالای نان و فاصله بسیار دور روستا‌ها با نانوایی‌ها، تصمیم گرفتیم این روستا‌ها را شناسایی کرده و در آن‌ها تنور ایجاد کنیم.

مسئول گروه مردمی یاران مهر ادامه داد: از ابتدای سال جاری از مردم خواستیم که وارد پویش ایجاد تنور برای روستا‌های سیستان و بلوچستان شوند که نانوایی ندارند و با کمک‌هایی که مردم کردند توانستیم موفق به انجام این کار شویم.

کمیلی با اشاره به اینکه قیمت هر تنور به طور میانگین یک میلیون تومان است، بیان کرد: ایده دیگری که در این روستا‌ها اجرا کردیم این بود که ضعیف‌ترین خانواده در هر روستا را شناسایی کرده و به آن‌ها توسط بومیان منطقه که با نانوایی آشنایی داشتند آموزش دادیم تا علاوه بر اینکه نیاز نان روستا را برطرف کنیم، برای خانواده‌های نیازمند روستا نیز اشتغال ایجاد کنیم.

او تصریح کرد: ما تا کنون ۳۵ تنور در ۳۵ روستا ایجاد کردیم که این طرح کار مشترک گروه جهادی ماعون و یاران مهر است.


بیشتر بخوانید


مسئول گروه مردمی یاران مهر نسبت به سهمیه نان روستا‌ها تأکید کرد: ما در آغاز کار برای هر خانواده سهمیه نان قرار دادیم و برای‌شان آرد تهیه کرده و با رایزنی‌هایی که با سپاه و امام جمعه مشهد و ارگان‌های مختلف داشتیم قرار شد برای هر خانواده یک سهمیه نان قرار دهند تا مشکل آرد این خانواده‌ها برطرف شود.

کمیلی با بیان اینکه نود درصد تنور‌ها آماده است و مردم در حال استفاده از آن هستند، اظهار کرد: هنوز در دیگر مناطق زهک و استان سیستان و بلوچستان روستا‌هایی هستند که فاقد نانوایی هستند و تا پایان هفته طرح تنورسازی به پایان خواهد رسید.

 

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.