خنیفر گفت: مخاطب‌محوری در کتب درسی اولویت دانشگاه فرهنگیان در تدوین کتاب‌های درسی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان در آیین رونمایی از ۵ عنوان کتاب جدید دانشگاه فرهنگیان در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در قم، گفت: کتاب‌های اخلاق حرفه‌ای در تربیت، سیره تربیتی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع)، درآمدی بر نظریه اسلامی، مراحل تحول دینداری و مبانی آن، اخلاق حرفه‌ای در تربیت و فلسفه تربیت اسلامی به عنوان کتب درسی فرهنگیان رونمایی می‌شود.

 خنیفر با بیان اینکه ۳۵ واحد درسی معارف اسلامی در دانشگاه فرهنگیان ارائه می‌شود، افزود: کتب درسی باید متناسب با تحولات و نیاز‌های درسی تغییر کنند که دانشگاه فرهنگیان در حال پیگیری این مساله است.

رییس دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: ایران از معدود کشور‌هایی است که تاریخ طولانی دارد و تدین در ایران حتی قبل از اسلام نیز وجود داشته‌است.

او گفت: با وجود اینکه طی مدت طولانی عربی و انگلیسی در مدارس ارائه می‌شود، اما دانش آموزان در این دروس مشکل دارند که این امر نیازمند بازنگری در تولید محتوا‌های درسی است.

خنیفر ضمن تاکید بر اینکه کتب باید خودیار و خودآموز باشند، تصریح کرد: کتب باید به گونه‌ای نگارش یابد که از محتوا به سمت یادگیری حرکت کند.

رییس دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: تیم تالیف باید دو جنسیتی باشد یعنی از خانم‌ها و آقایون در تیم تالیف استفاده شود تا بتوان کتب بهتر و موثرتری را بکار گرفت.

در آیین پنج کتاب جدید دانشگاه فرهنگیان با عنوان تبیین فلسفه تربیت رسمی و عمومی، مراحل تحول دینداری و مراحل آن، پیامبر (ص) و اهل بیت (ع)، اخلاق حرفه‌ای در تربیت و فلسفه تربیت اسلامی رونمایی شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار