یک هیئت بلندپایه امنیتی عراق برای بازدید از پایگاه عین الاسد به استان الانبار وارد شد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه العربی الجدید، یک هیئت امنیتی بلندپایه عراق یک روز پس از حمله راکتی به پایگاه عین الاسد، برای بازدید از آن راهی استان الانبار شد.

این هیئت به ریاست «عبدالامیر الشمری» معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق وارد عین الاسد شد. فرمانده نیروی زمینی، فرمانده مرزبانی، مدیر اطلاعات نظامی، فرمانده نیروی هوایی و مدیر ستاد عملیات الحشد الشعبی و فرماندهان ارشد همه دستگاه‌های امنیتی نیز در این بازدید الشمری را همراهی کردند.

هدف از سفر این هیئت، بازدید از نیرو‌های عراقی، پایگاه عین الاسد و نوار مرزی با سوریه اعلام شد. به گفته یک افسر وزارت دفاع عراق، فرماندهان ارتش در این سفر حملات مکرر به پایگاه هوایی عین الاسد و تشویق نیرو‌های امنیتی برای اتخاذ تدابیر و اقدامات جدید برای جلوگیری از این حملات را بررسی خواهند کرد. 

عصر دیروز پایگاه هوایی عین الاسد عراق که تحت اشغال نظامیان آمریکاست، مورد هدف حمله راکتی قرار گرفته و چندین راکت از نوع کاتیوشا به آن اصابت کرد.

کانال تلگرامی صابرین نیوز که نزدیک به محور مقاومت است اعلام کرد ۸ راکت با کالیبر ۱۰۷ میلی‌متری به این پایگاه برخورد کرده است. منابع محلی عراق نیز اعلام کردند این راکت‌ها از منطقه‌ای در نزدیکی پایگاه عین‌الاسد پرتاب شدند.

از ژانویه سال ۲۰۲۰ و عملیات تروریستی آمریکا در فرودگاه بغداد که منجر به شهادت سردار سلیمانی و همراهانش شد، پارلمان عراق قانون خروج نظامیان آمریکایی از خاک خود را به تصویب رسانده است. با این حال آمریکا با دستاویز‌های مختلف از جمله مبارزه با داعش و طرح ریزی حملات گاه و بیگاه علیه مواضع خود، برای ماندن در عراق بهانه می‌تراشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار