برخی منابع خبری از حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در فرودگاه اربیل خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برخی منابع خبری از حمله راکتی و پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در فرودگاه اربیل در منطقه کردستان عراق خبر دادند.

العربیه در این راستا گزارش داد که، حریم هوایی بر فراز فرودگاه اربیل بسته و تمامی چراغ‌های فرودگاه خاموش شده است و هواپیما‌های مسافربری نیز تخلیه شده اند.

پایگاه اطلاع رسانی صابرین نیوز اعلام کرده است که، حداقل ۲۰ راکت به سمت پایگاه نظامی آمریکا در اربیل شلیک شده است و علاوه بر آن از پهپاد نیز استفاده شده است.

شبکه خبری الجزیره نیز به نقل از رسانه‌های عراقی نیز گزارش داد که، آژیر خطر در کنسولگری آمریکا در اربیل به صدا در آمده است و سازمان مبارزه با تروریسم منطقه کردستان عراق نیز حمله راکتی به فرودگاه اربیل را تایید کرد.

رویترز نیز اعلام کرده است که، پایگاه نظامیان آمریکایی در فرودگاه اربیل مورد حمله قرار گرفته است.

برخی رسانه‌های عراقی نیز مدعی شده اند که، حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی با ۲۰ راکت و ۳ پهپاد انجام شده و تمامی مسیر‌های منتهی به فرودگاه بین‌المللی اربیل بسته شده است.

گفته می‌شود، وزارت دفاع آمریکا به شبکه خبری الجزیره اعلام کرده است که از گزارش‌ها درباره حمله راکتی به فرودگاه اربیل اطلاع یافته است.

طی روز‌های اخیر حملات متعددی به پایگاه‌های نظامیان آمریکایی در عراق صورت گرفته است.

این در حالی است که روز گذشته، برخی منابع عراقی از حمله راکتی به منطقه سبز در بغداد و نزدیک ساختمان‌های آمریکایی گزارش دادند.

از سوی دیگر برخی رسانه‌های خبری نیز از شنیده شدن صدای آژیرهای خطر در سفارت آمریکا خبر دادند و ساعاتی پیش از آن نیز، پایگاه هوایی عین الاسد عراق که تحت اشغال نظامیان آمریکا است، مورد هدف حمله راکتی قرار گرفته و چندین راکت از نوع کاتیوشا به آن اصابت کرده بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۲:۳۰ ۱۶ تير ۱۴۰۰
چقدرم پایگاه دارن لامصبا یکی دوتام نیس :| فکر میکردن تو کردستان عراق امنیت دارن ... مث این ک یادشون رفته بعد شهادت سردار سلیمانی هیچ جای خاور میانه برای آمریکا امن نیست . هیچ جا ...
آخرین اخبار